Vila i frid, Richard Brooker – mannen som gav Jason hockeymasken.


Jag brukar kolla på nyheter om filer rätt ofta, och en av sidorna jag absolut gärna besöker är Friday The 13th’s hemsida.

Idag läste jag en sorglig artikel i den websajten, där skådespelaren Richard Brooker hade gått bort nyligen. Detta är verkligen tråkiga nyheter.

Richard Brooker spelade Jason Voorhees i Friday The 13th III, filmen där den kände mördaren använde hockeymasken för första gången.

Mitt största minne var att Brookers tolkning av Jason var en stor karl som smög omkring. Hans jakt efter Chris de sista 15-25 minuterna var hans höjdpunkt eftersom han var rätt läskig. Richard Brooker var en av fansens favoriter och jag tyckte han var riktigt bra som Jason i den tredje filmen. Han kommer absolut att bli saknad.

Richard Brooker blev 58 år gammal.

Drygt 30 år senare övertygar fortfarande Richard Brooker som legenden Jason Voorhees i Friday The 13th III. Hans död var chockerande och han kommer att bli saknad.

Drygt 30 år senare övertygar fortfarande Richard Brooker som legenden Jason Voorhees i Friday The 13th III. Hans död var chockerande och han kommer att bli saknad.

Kommentera

