Peppen för Man Of Steel är super!


Jag har alltid gillat Stålmannen. Även om han inte är lika badass som Batman är och att Stålis är egentligen lite smått mesig – så finns det något med den legendariska superhjälten som jag tror på.
Jag såg upp till honom i serietidningarna, i tecknade filmer och i Christopher Reeves långfilmer när jag var en pojkspoling.

Superstyrka, iskall andedräkt, lasersyn, hyperfart och förmågan att flyga gjorde honom näst intill perfekt.
Om nu inte grön kryptonit ställde till det förstås.
Men ingen av superkrafterna var något i jämförelse med hans heder och moral.
Det är det som gör Stålmannen så speciell. Han är ett original.

20130422-124023.jpg

I sommar kommer den sjätte långfilmen om Stålmannen, och det här ska bli en nystart för honom.
Förra filmen, Superman Returns, var bra men jag kände att något saknades.
De två första Reeve-filmerna var helt magiska men det beror på stark story och djup.

De trailers på den nya filmen, Man Of Steel, visar tecken på en gripande hjältefilm med hjärta, effekter och story. Precis som Christopher Nolans mästerliga Batman-trilogi.
Nolan är dessutom producent för Man Of Steel, så bara där ökade peppen mera.
Jag känner på mig att Man Of Steel kan bli riktigt djup, spännande och utsökt. Bra rollista dessutom!
Henry Cavill kan bli en bra Stålis, det känner jag på mig.

20130422-124830.jpg

Stålmannen har i många år stått i Batmans skugga och haft töntstämpeln på sig för länge. Nu har han chansen att visa att han är mannen som förtjänat sina krafter.

Jag ser fram emot nyinspelningen av Evil Dead, och längtar efter att se draken Smaug i Hobbit: Smaugs Ödemark. Machete Kills ser cool ut. Till och med Warm Bodies verkar intressant.
Men ingen av dessa rullar har lika stor hype, pepp och längtan som Stålmannens återkomst.
Peppen är super!
Är du peppad?

Man Of Steel kommer i mitten av juni 2013.

Kommentera

