Digital teckning: ”Luigi’s Mansion 2”.


Luigi's Mansion 2.Äntligen blev jag klar med en digital teckning till. Det är mycket roligt att pyssla med min nya leksak!

Denna gång är det en fanart av spelet Luigi’s Mansion 2. Jag har aldrig spelat spelet men jag vill göra det. (jävla konsolexklusivitet.)

Här är det då Luigi som riktar sin dammsugare mot den onde King Boo – hans ärkefiende från förra spelet. Utmaningen i den här bilden var att det var rätt svårt att få till ljusskillnader i till exempel Luigis ansikte och King Boos kropp. Glasrutan var också svår att göra. Jag använde mig av airbrushteknik igen eftersom det flyter på riktigt bra.

Jag tänkte först strunta i att fylla i svarta linjer men jag gjorde det ändå, för jag ville visa figurernas skarphet.

Eftersom jag fortfarande är ovan med den digitala tekniken så är jag riktigt nöjd med den här fanarten av Nintendo 3DS-spelet.

Hoppas ni gillar bilden! Jag ska ta mig an ett porträtt för första gången med pennan snart!

Kommentera

