Snart kommer The Last Of Us. Peppen är hög som bara fan!


The Last Of Us har blivit en överraskning för mig. Från att inte tänka så mycket på spelet, har de närmaste månaderna plötsligt fått mitt intresse att öka lavinartat. Jag tror The Last Of Us kan bli ett av årets bästa spel.

The Last Of Us har blivit en överraskning för mig. Från att inte tänka så mycket på spelet, har de närmaste månaderna plötsligt fått mitt intresse att öka lavinartat. Jag tror The Last Of Us kan bli ett av årets bästa spel.

Jag har läst lite grann om Naughty Dog’s nya spel The Last Of Us, ett sorts överlevarspel. Jag har inte tänkt så mycket på det spelet under det senaste året, men många verkar ha peppat som bara den eftersom det är ju Uncharted-seriens skapare som ligger bakom det här spelet. Och Crash Bandicoot, men det hör inte hit riktigt.

 

De senaste månaderna så känner jag att The Last Of Us kan bli något. Det beror nog på att jag tror det kan bli ett riktigt djupt spel med fantastisk dialog som Telltales The Walking Dead, ha en dramatisk inställning som det lysande Tomb Raider och vara mer skräckaktigt än till exempelvis Resident Evil 6. (som inte var ett dugg läskigt.) När jag kollade in trailern så känner jag en stark dynamik och en fängslade känsla. Ett lysande röstskådespeleri och starka rollkaraktärer gör inte saken sämre. Relationen och bandet mellan Joel och Ellie verkar så otroligt starkt. Sa jag att The Last Of Us ser bra ut? För det gör det verkligen. Det kan bli ett av de vackraste spelen jag någonsin spelat.

 

En specialversion av The Last Of Us, denna kallad "Ellie Edition".

En specialversion av The Last Of Us, denna kallad ”Ellie Edition”.

Plötsligt är det en månad, drygt, kvar tills The Last Of Us kommer hit. Såg att det skulle komma en specialversion; ”Ellie Edition”, så jag förbokade den varianten. Det kommer en ”Joel Edition” också men den fanns inte att boka på Webhallen. Förutom spelet så är ett skal till en Dual Shock med Ellie på, en artbook, spelets soundtrack, en poster och annat smått och gott med i samlingen.

 

Oftast brukar jag fastna för ett spel direkt när jag hör att det ska komma ut, eller så struntar jag i det. Men aldrig tidigare har jag från först ignorera ett spel som ska komma, till att känna så stark pepp. Det är rätt märkligt. Eller? Hur som helst, så är det inte länge kvar nu. Jag är så äckligt peppad, att jag längtar att sätta tänderna i The Last Of Us. Är du peppad?

Kommentera

