Inför E3. Sätrapôjks funderingar.


20130608-081518.jpg

E3, världens största spelmässa, står precis framför våra framdörrar. Till veckan så ska eliten inom tv-spel visa upp sina nya spel, konsoler och andra nyheter. Det är dessutom starten för alla tre storföretagens nya konsoler. Wii U finns redan, men eftersom Nintendo inte tänker ha en jättelik konferens som de brukar ha ligger tungviktskampen mellan Sonys Playstation 4 och Microsofts Xbox One.

Personligen skiter jag blanka fan i Xbox One. Det enda som är coolt med den är att den är röststyrd. Men eftersom konsolen kräver att man måste vara online minst en gång om dagen och krånglet med begagnade spel känns inte konsolen seriös. Nej tack, Microsoft.

Men det ska bli riktigt intressant att se hur Playstation 4 kommer att se ut. Sonys konferens är nog den mest intressanta, och med Microsofts fiasko med utannonserandet av Xbox One så stiger intresset för Sonys nya monster. Jag tror att Sony vinner den kampen på E3, men det beror på konferensen.

Även om Nintendo undviker storkonferens så tror jag att många håller ögonen på dom i år. För nu måste Nintendo visa vad de har i kikaren. Vad kommer det visas för spel? Hur kommer nya Super Smash Bros att vara och vad kommer det att heta? Jag är väldigt nyfiken på detta. Uppföljaren till A Link To The Past till 3DS ser jag också fram emot att veta mer om. Jag tror att Nintendo kommer att koncentrera sig på spelen i år. Beslutet att inte ge sig in i tungviktsmatchen mot motståndarna är ett klokt beslut. Då kan Nintendo ta det i sin takt. Men det finns en hake. De måste börja släppa sina storspel i tid innan konkurrenterna kommer ifatt.

Call Of Duty: Ghosts? Gäspning. Inget för mig. Men om Konami visar upp Metal Gear Solid 5 så fångar de min nyfikenhet.

Framtiden är i dimma men snart tränger solstrålarna igenom. Till veckan börjar E3, och var så säker att det kommer bli en klassiker!

Kommentera

