En fest med trailers!


Den närmaste veckan har det kommit en hel del trailers jag njöt av att få se.

E3 hade en hel del att erbjuda – förutom XBOX Ones värdelösa onlinetvång och Microsofts underliga strategi – och en massa trailers förstås. Men var ska jag börja?

Bayonetta var ett skitläckert spel med massor av action. Uppföljaren, Bayonetta 2, dyker upp till Wii U snart och visst ser det actionfyllt ut! Dessutom har ju häxan klippt sig!

 

Jag tyckte att Wii U hade ett par till intressanta trailers, särskilt Super Mario 3D World, Mario Kart 8, Donkey Kong Country: Tropical Freeze och Super Smash Bros. (även till 3DS) Just det sistnämnda bjöd på en härlig avslutning där en efterlängtad karaktär dyker upp. Mega Man! Med sina robotmästarvapen dessutom. Han blir ett utmärkt tillskott i Nintendos fightingfest.

 

Konami och Hideo Kojima presenterade Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain innan E3, och jag måste säga att det här spelet ser helvetes snyggt och intressant ut. Det liknar Red Dead Redemption lite grann. Det enda som är lite synd att de bytt ut rösten på Snake – Kiefer Sutherland ha legendens röst i det här spelet. Varför? Men förutom detta så verkar det nya spelet i Metal Gear Solid-serien grymt intressant.

 

Nintendo 3DS ser också ut som att ha en bra framtid. Men det är A Link To The Pasts uppföljare; Legend Of Zelda: A Link Between Worlds som fångat mitt intresse mest. Det ser ut att bli sjukt nostalgiskt och underbart på samma gång.

Eller vad sägs om Yoshi’s New Island?

 

Det är inte bara i spelens värld det visas intressanta trailers. Jag fick äntligen se trailern till julens storfilm: Hobbit – Smaugs Ödemark. Legolas är tillbaks, och det ser ut som att det har tyngd och fylld av äventyr. Det här ser jag verkligen fram emot!

 

Det är underbart att vara kulturnörd!

Kommentera

