Regionslåsta filmer suger.


20130629-093545.jpg

Det är inte ofta man först känner riktigt glädje och i nästa ögonblick får sina drömmar förstörda. Men det hände igår.

För skojs skull kollade jag på Amazon.com och hittade riktigt läckra Bluray-utgåvor av två skräckfilmer: The Burning och Staden Som Fruktade Solnedgången. Just den sistnämnda är helvetes svår att få tag på.
Jag tänkte att det här var ett gyllene tillfälle eftersom mitt Playstation 3 var regionsfri så jag tänkte beställa dom.
Men. Som tur är gjorde jag inte det.
Jag frågade på Facebook om att Amazon var en bra sida och alla tyckte det var bra. Min väninna Xareena berättade nämligen att de flesta speltillverkare inte bryr sig att regionslåsa spelen men filmindustrin gör det. Så det betyder att Playstation 3 inte är regionsfri.
Skit.
Jag är glad att Xareena varnade mig, så jag beställde inte filmerna. Men jag är väldigt förbannad på filmindustrin. Tänk att det ska vara så petnoga med regioner hit och dit. Vad spelar det för roll? Jag tror fler filmer skulle säljas om de tog bort låsningarna. Inte tror jag heller att Staden Som Fruktade Solnedgången dyker upp i Europa, för den finns inte på DVD här ens. Möjligt om The Burning kan komma men jag är tveksam.
Nej, detta var en rejäl kalldusch och jag ger filmindustrin långfingret.

20130629-093528.jpg

Kommentera

