Teckning: Det japanska omslaget till Mario & Luigi: Dream Team.


Mario & Luigi: Dream Teams japanska omslag, här som fanart.Dags för en fanart igen – och tillbaks till klassisk teckningstil efter en rad digitala bilder.

Jag vet inte hur många bilder jag tecknat från Marios värld. Nu är det dags igen, och i detta fall är det Mario & Luigi: Dream Team som fått en fanart.

Jag har dock valt att göra en egen version av det japanska omslaget.

Japansk omslag? Varför?

Jo, för jag gillar det mer än det västerländska.

Texten var en utmaning för jag har aldrig tecknat japansk text förut. Men det gick bra för att vara första gången. Först började jag med Mario, lite text, sedan Luigi som sover, mer text och miniatyrerna av Mario, Luigi och dröm-Luigis just ovanför 4:an. (Spelet heter Mario & Luigi RPG 4 i Japan)

Men det tuffaste att göra var ändå alla dröm-Luigis i Luigis drömbubbla. Jag satte dom lite lite längre ifrån istället,

Jag tyckte om d n här bilden för den är så charmig – pricken över i:et är den där sömnbubblan som kommer ut ur Luigis näsa. En sömnbubbla pendlar in och ut, i takt med andetagen när man sover. Det är typiskt japansk anime. Därför älskar jag det japanska omslaget till det här spelet, och även den här bilden. Hoppas ni gillar denna!

One thought on “Teckning: Det japanska omslaget till Mario & Luigi: Dream Team.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

