Teckning: Pontiac Bonneville – 64.


Pontiacen.Efter några digitala teckningar återvänder jag till det gamla, hederliga sättet. Pennor och papper.

Jag fick ett önskemål av mister Hans-Erik. Han ville att jag skulle teckna hans bil, en Pontiac Bonneville; 1964:ans modell. Bilar har jag tecknat förut och jag gillar att teckna jänkare – så varför inte?

Det märktes att jag hade sysslat med digitala bilder ett tag eftersom jag kände mig ringrostig – men jag fick kläm på det till slut.

Jag hade tur när jag målade bilen, för jag råkade måla kofångaren blåkromad men det var inte rätt. Den har ju också en guldbrun ton. Men det gick att rätta till.

Det är kul att teckna vanligt igen, och mer bilder är att komma. Hoppas ni gillar denna.

Kommentera

