Digital teckning: New York.


Jag hade en omröstning på Facebook och Instagram där folk fick välja vilken stad/naturverk jag skulle teckna digitalt.
New York fick mest röster så det fick bli ”det stora äpplet”.

Men att teckna New York var en äkta utmaning, inte minst sagt tidskrävande. Varje drag på bron, varje byggnad, varje fönsterruta, och varje ljusglimt tog den tid som krävdes. Jag hade tappat bort tiden men jag tror jag spenderat minst 24 timmar på New York. Häromdagen blev jag äntligen klar. Så här blev resultatet.

20130802-075422.jpg

Jag valde att teckna av New York i nattetid. Den stora staden är jättefin när all trafikljusen och fönsterrutor blir tända. Jag är nöjd med denna, hoppas ni är det med!

One thought on “Digital teckning: New York.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

