Teckning: ”Queen Of Art” – porträttet av Kit King.


Jag tycker jättemycket om att titta på begåvade konstnärers vackra verk på Instagram. Det kan vara något i anime/manga. Landskap. Porträtt. Fanart. Eller kanske något djur.
Alla skapar konst olika och har en unik stil. En stil som är lätt att känna igen.

En person som har visat sin starka stil är kanadensiska konstnären Kit King. Hennes otroligt vackra teckningar har gett henne många välförtjänta fans världen över. Det intressanta är att Kit är självlärd. Jag såg ett klipp på Instagram där man fick se utvecklingen på två år. I det klippet visade hon en teckning som hon gjorde för två år sen, och en från i år. Kit hade verkligen utvecklat sig otroligt mycket! Det bevisar en sak: Att man kan ta modet och våga ta stora steg framåt. Jag säger till de som påstår att de inte kan teckna, att de kan teckna. Fantasin sätter gränsen.

Jag har gjort ett porträtt av Kit King. Jag ville hylla denne fantastiske konstnär för hon har inspirerat så många.

20130803-074848.jpg

Kit har en tatuering på halsen, men eftersom hennes hals hade suddig skärpa på fotografiet så blev det lite suddigt ritat. Den senaste tiden hade jag använt svarta tuschpennor för att göra skarpa linjer men det struntade jag i denna gång. Likaså de grå tuschpennorna. Jag tyckte Kit förtjänade en hederlig blyertsteckning. Nu har jag inte rätt typ av papper eller Prismacolor-pennor, (eller nåt liknade) så jag kunde inte riktigt göra bilden rättvisa.
Men jag är nöjd ändå. Det var en riktig ära att teckna Kit King. Och hon gillade bilden dessutom. Det gjorde mig riktigt glad.
Jag kallar teckningen ”Queen Of Art”, för Kit King är en drottning när det gäller konst.
Hoppas ni gillar bilden.

Kommentera

