Teckning: Bayonetta 2.


För två år sedan började jag teckna för första gången på tio år, och en av de första bilderna var en fanart av Bayonetta.

Nu, två år senare, har jag gjort en andra fanart av den fräcka häxan. Denna gång ifrån Wii U-spelet Bayonetta 2.

20130809-092835.jpg

Jag gillar hennes pose i den här bilden. Bayonetta verkar så flexibel här. Jag tyckte mycket om att hålla på med detaljerna i den här teckningen, som hennes pistoler och hennes latex(?)dräkt. Jag älskar att pilla med småsaker. Svårast att göra vara molnen och hennes hållning.
Jag är riktigt nöjd med denna, och den här teckningen är en klar förbättring jämfört med den första Bayonetta-bilden jag gjort för två år sen.
Hoppas ni gillar bilden.

One thought on “Teckning: Bayonetta 2.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

