Teckning: Eddie Meduza i skogsmaskin.


Ibland får man roliga önskemål. Min sambos kusin frågade i våras om jag kunde teckna en skogsmaskin till sin kille i 30-årspresent. Han är väldigt förtjust i skogsmaskiner, och vi pratade även om att jag skulle kanske teckna Eddie Meduza istället.
Men så kom snilleblixten: Eddie Meduza i en skogsmaskin. Det lät så tokigt att jag bestämde mig för att göra det.

Nu dröjde det tyvärr tills jag gjorde teckningen för jag höll på med en hel del andra bilder. (Främst digitala)

Till slut gjorde jag en skämtteckning av Eddie Meduza som sticker ut huvudet ur en skogsmaskins förarhytt.

20130809-091604.jpg

Annorlunda bild. En av de mest bisarra jag någonsin gjort. Men kul idé. Jag kan nämna att 30-åringen blev riktigt nöjd med teckningen för när han öppnade paketet så blev han så överlycklig.

Det är kul att se folk så glada.

Kommentera

