Syster Lanas 30-årsfest!


I lördags fyllde syster Lana 30 år! Hon bjöd på en minst sagt underhållande fest med ett annorlunda tema i Torsbytrakterna:

Cross-dressing.

Kvinnorna skulle klä ut sig till män och män skulle klä ut sig till kvinnor. Idén lät så tokig att det bara var ett måste att prova på.

Att få tag på kläder var helvetes svårt. Hur ska man få tag på skor till exempel? Dessutom kan det inte kosta för mycket eftersom det är inga kläder jag vanligtvis brukar ha på mig i vardagen. Till slut lyckades jag få tag på ett hopkok med klädesplagg från HM. Peruken fick jag tag på hos Partykungen.

Efter lite extra arbete med inventering på min lediga lördag, drog jag hem lite tidigare för att hinna göra mig i ordning till festen. Jag och Malin fick oss ett gott skratt när vi såg på varandras utstyrsel. Klänning, mascara och läppstift tillhör inte min vardag och likaså tillhör inte mustasch och kostym Malins vardag. Svärfar fick sig ett riktigt gott skratt när vi fick skjuts till Östmark, där festen skulle hållas.

Det var riktigt roligt att se hur alla verkligen ansträngt sig för att se så maskulina och feminina som möjligt. Värdinnan och födelsedagsbarnet var klädd i riktigt rednecksutstyrsel, inklusive buskigt skägg och en rejäl flaska med moonshine.

Jag vet inte vad Lana hade fått i present av de andra, men från mig, Malin och barnen fick hon ett presentkort på LaRose och boken Hyrule Historia.

Vi var ett 30-40 tal personer tror jag. Det ösregnade som bara fan när vi kom till Östmark och eftersom syrran skrev i sin Facebook-sida att det skulle bli brännboll så trodde säkert alla att de skulle ställas in när det regnade. Men det slutade att regna och så säger hon ”nu ska jag vara så dryg att vi ska ut och spela brännboll”. ”Kvinnorna” fick använda annorlunda bollträn; brödkavel, kastrull och stekpanna. Att springa i ballerinaskor var inte lätt, och inte heller när gräset var så blött. Dessutom tappade jag mina stay-ups hela tiden och även efter matchen.

Brännbollsmatchen var riktigt rolig och alla hade så trevligt. ”Kvinnorna” vann men jag kommer inte ihåg resultatet.

Festen var riktigt livfull och alla hade riktigt roligt. Det blev både en musikquiz och en omröstning för bästa klädda man och kvinna. Jag tror att storasyster Gina och svåger Kenny vann priserna till bästa klädda man och kvinna överlägset. Inte konstigt för deras kläder var riktigt roliga.

Det var länge sedan jag hade upplevt en så rolig fest och jag tror detta blir riktigt svårt att slå. Riktigt underbart! Men jag bär aldrig stay-ups igen.

Här nedan kommer bilder från lördagskvällen!

Malin i sin utstyrsel! Så manlig mustasch!

Malin i sin utstyrsel! Så manlig mustasch!

Jag i min utstysel! Så feminin!

Jag i min utstysel! Så feminin!

Closeup!

Closeup!

 

Mon Cheri, kiss kiss?

Mon Cheri, kiss kiss?

Födelsedagsbarnet!

Födelsedagsbarnet!

Lanas snygga moonshine-flaska med ett härligt omslag. Panterpiss, någon?

Lanas snygga moonshine-flaska med ett härligt omslag. Panterpiss, någon?

 

 

Brännbollens Dream Team!

Brännbollens Dream Team!

Nu Blåser Vi Snuten möter En Värsting Till Syster!

Nu Blåser Vi Snuten möter En Värsting Till Syster!

"Beatrice"!

”Beatrice”!

 

 

Syskonfoto! "Brothers And Sisters!"

Syskonfoto! ”Brothers And Sisters!”

Sista fotot innan refrängen!

Sista fotot innan refrängen!

 

Kommentera

