Teckning: Kick-Ass 2.


20130909-193625.jpg

Hej igen. Då var det dags för en filmbaserad teckning igen. Den här gången är det dags för omslaget till Kick-Ass 2.
Vad som är coolt med originalaffischen där det ser ut som att Kick-Ass, Hit-Girl och de andra ser ut som färg som slungas åt höger.
Jag provade att teckna detta i svartvitt. Det fick sisådär, det blev mycket skuggningar. Jag är mest nöjd med Jim Carrey’s karaktär och faktiskt gillade jag Hit-Girl också.
Vad som är synd – pga felbedömning av storlek – jag fick inte riktigt plats med karaktären längst ner. Han blev mest bara ett par ögon.
Det här var en bild som tig tid att färglägga den svarta bakgrunden. På tal om det måste jag köpa nya teckningspennor igen.
Hoppas ni gillar bilden.

Kommentera

