Teckning: Super Mario Bros/Game Of Thrones-mashup.


Här sitter Mario i sin egen järntron, precis som Ned Stark gör i Game Of Thrones.

Här sitter Mario i sin egen järntron, precis som Ned Stark gör i Game Of Thrones.

Den här gången har jag slagit ihop två omtyckta franchises: Spelet Super Mario Bros och tv-serien Game Of Thrones.

Jag tecknade en annorlunda variant av Järntronen, som här består av gröna rör, för jag ville påminna om Marios yrke. Emblemet för Game Of Thrones ändrades en del. Jag skrev Super Mario Bros istället och bytte ut de fyra huvudena. Istället för drake, lejon, varg och hjort så blev det fyra huvuden från Svamprikets värld: Yoshi, Bowser, Luigi och en Piranha Plant.

Kronan på verket är ju Mario själv. Jag ville honom att se så allvarlig ut som Ned Stark gör på Järntronen. Istället för svärd håller Mario i en vaskrensare.

Jag har målat allt med tuschpennor förutom golvet och vattnet, där använde jag teckningspennor istället.

Jag tyckte den här bilden var rolig att teckna, det är kul att få till såna snilleblixtar ibland. Resultatet blev också som jag ville.

Hoppas ni gillar bilden.

Kommentera

