Teckning (med Polychromos-pennor): Miley Cyrus.


Då är det dags att ta ett nytt steg i min teckningsutveckling. Jag har nu gjort klart min första teckning med mina Polychromos-pennor.
Jag valde att teckna ett porträtt av en rätt så aktuell (och kontroversiell) person:
Sångerskan Miley Cyrus.

20131013-183447.jpg

Jag valde att teckna en bild från videon Wrecking Ball. Jag gillar färgkonrasterna när Mileys närbild dyker upp i videon.
Hur var det att teckna med Polychromos? Det var riktigt skitkul, jag gillar att måla med dom. Eftersom pennorna är nästan oljeaktiga kunde jag få ett läckert flyt.
Jag är väldigt nöjd eftersom jag aldrig målat med dessa pennor förut, och jag är rätt ringrostig.
Hoppas att ni gillar den här bilden för jag har haft kul med denna! Jag ser fram emot nästa Polychromos-teckning redan!

Kommentera

