Teckning (polychromos) – Link från Legend Of Zelda: A Link Between Worlds.


LinkDet är en stor ära att få presentera min polychromos-fanart av Link från det kommande spelet Legend Of Zelda: A Link Between Worlds.

Jag har haft riktigt kul när jag tecknat denna teckning eftersom jag kunde leka en hel del med nyanser med polychromospennorna. Jag använde nästan ingen blyerts förutom lite lätt skissning för att se vilken riktning jag skulle gå – särskilt armarna och benen. Eftersom detta är min andra polychromosteckning någonsin, så känner jag mig riktigt stolt för jag gillar bildens flyt.

Det svåraste med bilden var tveklöst skölden och Master Sword för de var så detaljerade. Jag fick inte till svärdets skaft som jag ville men jag lär mig nästa gång.

Fotografiet gör inte den riktiga teckningen rättvisa för den är mycket skarpare i verkligheten.

Jag lyssnade mycket på Legend Of Zelda: Four Swords Adventures soundtrack för att få till den där inlevelsen när jag tecknade Hyrules hjälte. Det hjälpte till ordentligt.

Jag ser verkligen fram emot nästa polychromosteckning. Hoppas att ni gillar denna bild!

(Nu blev jag väldigt sugen på att spela A Link Between Worlds…)

Kommentera

