PS Plus är allt fina grejer.


Prenumerationer är kostsamma, helt klart. Fast å andra sidan brukar personliga intressen kosta pengar. När jag var liten prenumererade jag på gamla He-Mantidningar. I tonåren prenumererade jag på speltidningen Super Play för det var alltid lika spännande att läsa om spelnyheter. Idag läser jag inte så mycket tidningar eftersom de senaste nyheterna finns ju på nätet och jag kommer åt nyheter via dator eller mobilen.

Idag prenumererar jag på tjänsten PS Plus via Playstation Network. Det låter som en onödig investering men det lönar faktiskt sig om man har tålamod. Man kan nämligen ladda ner gratis spel om man använder sig av den intressanta tjänsten. Under året har jag laddat ned Catherine, Jak And Daxter Trilogy, Battlefield 3, Giana Sisters: Twisted Dreams, Dead Or Alive 5 och nyligen Metal Gear Rising: Revengeance (MGR) och Remember Me, två av årets mest hypade spel.

Metal Gear Rising: Revengeance är ett av de spel jag sett mest fram emot att spela i år. Den här möjligheten via PS Plus är helt omöjligt att undvika.

Metal Gear Rising: Revengeance är ett av de spel jag sett mest fram emot att spela i år. Den här möjligheten via PS Plus är helt omöjligt att undvika.

Det är definitivt lönsamt eftersom både Remember Me och MGR kom ut tidigare i år och nya spel kostar ju en hel del pengar. Därför tycker jag att den här idén är riktigt bra, fast man får kanske rensa lite grann ur hårddisken. MGR är 19 GB stort, och det är inte så värst lite. Ibland kan man ladda ned prissänkta spel och det är inte heller så dumt. Men jag brukar vänta tills något riktigt intressant går att ladda ned gratis.

Jag har inlett MGR och jag måste säga att det är riktigt coolt så här långt. Rykande, färska svärdstridsscener och explosiv action så långt ögat kan nå. Gillar man Bayonetta (som jag gör) så gillar man Metal Gear Rising: Revengeance. Det är inte konstigt för Platinum Games ligger bakom bägge spelen.  Jag tycker att Raiden har fått sig ett rejält lyft för han var ju en rejäl mes i Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty. Raiden är till och med badass. Riktigt, riktigt bra. Både MGR och Remember Me (som jag ska spela efter Raidens äventyr) lär ta en del tid och tur är det för jag har ju klarat av Grand Theft Auto V nyligen. Dessutom har jag ju fler tänkbara kandidater till årets spel 2013 att spela. Kul. Ännu bättre är att få spela något nytt med mina hjältar från barndomen; Konami och Capcom.

Jag är riktigt nöjd med PS Plus och tycker det är världens bästa prenumeration.

Så småningom ska jag spela ett av 2013's mest hypade spel; Remember ME. Tack vare PS Plus oundvikliga erbjudande. Kvninnliga huvudroller är absolut inte fel. Snarare helt rätt.

Så småningom ska jag spela ett av 2013’s mest hypade spel; Remember Me. Tack vare PS Plus oundvikliga erbjudande. Kvinnliga huvudroller är absolut inte fel. Snarare helt rätt.

Kommentera

