Inför GAMEX: Playstation 4 VS XBOX One på GAMEX! Giganterna visar upp sig.


Det är inte länge kvar tills GAMEX öppnar sina stora portar. Tusentals entusiastiska gamers kommer att invandera Kistamässan och en massa framtida spel kommer att provspelas eller visas upp. Folk kommer att visa upp sina begåvade cosplays. Battlefield 4-LAN, podcasts med både Svampriket och Nördigt kommer att spelas in, Assassin’s Creed IV: Black Flag och massa annat smått och gott kommer att man få beundra och spela där! Det är mycket synd är att Nintendo inte tänker närvara men jag kommer att ha riktigt roligt ändå.

PS4 vs XBOX One!Men ”the main event”, som man säger i wrestling, är ändå att både Sonys Playstation 4 och Microsofts XBOX One kommer att visas upp. Jag känner mig så glad att få uppleva visningar av framtidens konsoler på en nordisk spelmässa. Jag tyckte det var stort när GAMEX utannonserade att XBOX One skulle visas upp på plats men blev riktigt överraskad att Playstation 4 skulle också närvara. Snacka om giganternas kamp, på svensk mark. Och jag kommer att vara där! Det känns riktigt äkta och häftigt.

Personligen är jag mer intresserad av Sonys framtida konsol men jag tänker absolut testa båda spelskaparnas konsoler. Vilken jag kommer tycka bäst om, det kommer jag att skriva om när jag väl är på GAMEX. Vilken konsol är du mest sugen på att spela? Kanske båda lika mycket?

Vi syns på GAMEX!

Kommentera

