Extra inlägg om GAMEX: Gamerminglet på Imperiet.


GAMEX är inte bara en mässa, utan också en plats där en massa gamers får möjligheten att ses, prata och umgås.
P3 Spels programledare Angelica Norgren, också känd från spelbloggen Xboxflickan, tog ett steg längre. Det skulle bli en sorts gamermingel på fredagskvällen på det trevliga Imperiet. Många fick inbjudan på Facebook och det fick jag också, så jag kände mig hedrad.

Det kom en del folk och många kände jag igen från Twitter och det roliga var att många kände igen ”lilla jag” också. Men framför allt var folk så otroligt trevliga och det var så lätt att prata med dom.
Jag pratade med folk från Svampriket, Kraid, The Nerd Crew, Megazine, Gaminggrannar och med Johan Olander från FZ.se, Kerstin Alex från Aftonbladet och FZ.se och Emmy Zettergren Nordström från Feber.se. Det var en ära att få prata med dessa underbara människor. Hoppas att man får äran att göra det igen snart.

Jag blev kvar till runt elva-snåret för jag blev så trött. (på grund av allt gåendet på mässan och den förbannade kön på Oculus Rift) Laddade batterierna till lördagens äventyr.
Här nedan är bilder från festen:

20131103-151421.jpg
Jag och festens värdinna Angelica Norgren.

20131103-151530.jpg
Jag och Kraids Niklas Sintorn som spexar sig. Fotot är taget hans kollega Peter Ahonen.

20131103-151723.jpg
Det här är ett fantastiskt gäng!

20131103-151832.jpg
Jag och Emmy Zettergren Nordström från Feber.se.

Detta var en ljuvlig kväll!

Kommentera

