Så mycket nytt och kommande nytt man vill spela – så lite tid och pengar.


Det här inlägget är delvis en fortsättning på mina inlägg om hur vi hinner spela, vart vi är på väg och hur många konsoler vi kan äga egentligen.

Jag gillade Battlefield 3, det var överlägset skräpiga Call Of Duty. Battlefield 4 ser mycket bättre ut.

Jag gillade Battlefield 3, det var överlägset skräpiga Call Of Duty. Battlefield 4 ser mycket bättre ut, det verkade så mäktigt på GAMEX.

Tv-spel har varit populärt länge och det är hetare än någonsin. Spel som säljer i rekordmängder, utställningar på museum, mängder av spelbloggar/spelsidor exploderar på nätet. Till och med elever på högskolor i Sverige skapar sina egna spel. Tv-spel har kommit långt.

Pokémon X & Y verkar vara de bästa Pokémonspelen sedan de första spelen till Game Boy.

Pokémon X & Y verkar vara de bästa Pokémonspelen sedan de första spelen till Game Boy.

Mängder av nya spel har kommit i år och mängder är att invänta. Två nya konsoler marscherar in för den nya generationen. Wii U finns redan på marknaden sedan ett år och nu börjar det komma spel till den. Inom kort finns det nya spel med Mario, Zelda, Donkey Kong och nästa år kommer ny delar i Metal Gear Solid, Castlevania: Lords Of Shadow och Rune Factory.
Men för mig finns det två problem med det här.

Tiden och ekonomin.

Jag har alltid varit passionerat intresserad av tv-spel. Jag älskade att läsa om nyheter på Super Power, Super Play och LEVEL. Kikade/kikar på Loading.se. Kollar idag in FZ.se, IGN, storbloggarna Svampriket, Kraid, Gaminggrannar, Feber och Level 7. Varje gång ett nytt Zelda-spel utannonseras så stiger peppen direkt. Jag liksom måste ju bara ha det. Nu är tiderna annorlunda i jämförelse med tiden då jag var singel och inte var förälder. Visst, jag borde inte nämna det som en ursäkt men faktum är att jag prioriterar familjen och huslivet mera än mina intressen fast jag visar mina intressen tydligt. Jag nämnde förresten min familj som en bra sak – få inte för er korkade tankar nu.
Spel kostar pengar och jag har inte råd att köpa allt. Även om jag vill ha Wii U eller Playstation 4 så går det bara inte. Inte nu i alla fall.

Jag skulle tänka mig att vara spelskribent på allvar och recensera spel man får från spelutvecklare som andra spelbloggar gör. Men bekymret är att jag ska lägga helhjärtat åt att hårdspela igenom spelen och skriva recensioner ofta inom en tidsram. Det hinner jag inte i dagsläget. Skillnad vore det om jag var anställd som spelskribent, men då behöver jag bra betyg i journalistik. Jag är lite avis på att spelsidor får recensionsexemplar av spelutvecklare, tveklöst. Men å andra sidan så är det rätt folk som spelar och recenserar spelen för det behövs personer som kan det. Det är jag glad för. För då vet jag om spelet kan vara bra eller skitdåligt.

A Link Between Worlds dyker upp inom kort, och det verkar vara helt underbart. Nåväl, vad är en bal på slottet, som Askungen säger.

A Link Between Worlds dyker upp inom kort, och det verkar vara helt underbart. Nåväl, vad är en bal på slottet, som Askungen säger.

Jag tycker att Pokémon X & Y ser roligt ut och det kan tänka sig vara det roligaste spelen sedan Red & Blue. De personer som jag följer på Instagram publicerar fina fotografier ifrån deras spelstunder och det verkar riktigt kul. Fast det är ens egen upplevelse som är viktigast. Battlefield 4 verkar vara riktigt bra, för det såg mäktigt ut på GAMEX.
Året är nästan slut och vi är på väg in i den mörkaste tiden; vintern. För mig och familjen är det den dyraste tiden pga högre strömräkningar, särskilt när det är griskallt. Jag kommer inte att köpa något nytt spel på säkert ett halvår även om det kommer stora titlar inom kort. A Link Between Worlds väntar runt hörnet men jag kommer att vänta med att skaffa det – om jag ens kommer att köpa spelet.

Super Mario 3D World ser så förbaskat utsökt ut och kan vara det roligaste plattformspelet sedan Rayman Origins. Men det lär dröja rätt länge (åratal gissar jag) tills jag får spela det för jag inte har Wii U.

Jag håller med många om att allt handlar om prioriteringar. Men mina prioriteringar är familjen främst. Med mitt jobbschema jag har så är tiden knapp med att spela. Jag är glad att jag har ett arbete för jobb är svårt att skaffa i dessa mörka tider. Särskilt ute på landsbygden.
Det är mycket jag vill men det går inte alltid. Jag får anpassa mig helt enkelt. Nästa år ska jag i alla fall försöka få tag på Rune Factory 4.

Fast det vore underbart att få spela A Link Between Worlds.

Super Mario 3D World ser så förbannat magiskt ut. Men jag lär vänta i några år tills jag får spela detta.

Super Mario 3D World ser så förbannat magiskt ut. Men jag lär vänta i några år tills jag får spela detta eftersom jag inte har Wii U.

Kommentera

