Sätrapôjks adventskalender 2013: Här är temat och listan!


Det är inte så värst länge kvar till 1:a december, för det inträffar nu på söndag. Inte nog med det så är det ju första advent också. Tiden flyger när man har roligt, och förberedelserna till julskinkor, julmust, julklappar och underbar familjetid är att vänta.

Därför har jag beslutat att ha en adventskalender i år också, för jag hade så roligt med den jag gjorde förra året.

Det här ska jag ha i år: Varje dag – från 1:a december – ska jag teckna en teckning fram till julafton, och varje bild ska bli en lucka. Precis som förra året. Men temat är helt nytt.

Årets tema är: ”Sätrapôjk, spelbossar och julen”.

Det innebär att jag ska teckna en spelboss, mig själv och något med julen att göra. Jag och dessa bossar ska ha det så roligt under juletid. Men hur vi gör det får ni vänta och se.

Nedan kommer en lista på vilka spelbossar (och från vilka spel) som kommer att vara med i Sätrapôjks adventskalender 2013!

  1. Bowser – Super Mario Bros
  2. Kefka – Final Fantasy VI
  3. Gyorg – Legend Of Zelda: Majora’s Mask
  4. Vampire Dragon – Wonder Boy III: The Dragon’s Trap
  5. Chilli Billi/Chilly Billy – Banjo-Tooie
  6. Quick Man – Mega Man II
  7. Jason Voorhees – Friday The 13th (NES)
  8. Pyramid Head – Silent Hill 2
  9. Ganon – Legend Of Zelda: A Link To The Past
  10. Galamoth – Castlevania: Symphony Of The Night
  11. Nova Dragon – Final Fantasy IX
  12. King Dedede – Kirby’s Dream Land
  13. Sniper Wolf – Metal Gear Solid
  14. Manhandla – Legend Of Zelda
  15. The Great Mighty Poo – Conker’s Bad Fur Day
  16. Bouldergeist – Super Mario Galaxy
  17. Guts Man – Mega Man
  18. Soda Popinski – Punch Out!!
  19. Carmilla’s Mask – Castlevania II: Simon’s Quest
  20. Mewtwo – Pokémon
  21. Sephiroth – Final Fantasy VII
  22. Nemesis – Resident Evil 3: Nemesis
  23. Metal Gear – Metal Gear
  24. Link´s Shadow – Zelda II: Adventure Of Link

Vilken tokig skara med spelbossar, eller hur? Jag har många bra idéer på de flesta av bossarna och jag är beredd att sätta pennan i verket! Jag kommer att använda mig av enkelt tecknande eftersom jag ska göra detta 24 dagar på raken. Jag kommer att använda mig av Polychromospennorna och en tapetrulles baksida på drygt 3 meter. Är ni peppade? Det är banne mig jag!

20131129-080838.jpg

Kommentera

