Sätrapôjks adventskalender 2013 – Lucka 4: Vampire Dragon.


När jag höll på att skriva i listan med spelbossar så hade jag tusentals olika val huvudet. En boss som kom tidigt bland mina val väckte mina barndomsminnen till liv. Det är sista bossen från Wonder Boy III: The Dragon’s Trap till SEGA Master System.
Vampire Dragon.

20131204-090541.jpg

Denna vampyrdrake med ett fult ansikte på magen är inte den svåraste bossen i Wonder Boys tredje spel men klart den coolaste. Istället för Hawk Man så är det jag som kämpar mot den här bossen. Det jag funderade på ett tag är hur jag ska få till lite jul i bilden. Det var rätt enkelt. Jag bytte ut eldkloten som Vampire Dragon skjuter mot lussekatter. Jag gör en grimas likt Wonder Boy när han blir träffad.
En enkel men effektiv bild. Hoppas ni gillar den.
Imorgon blir det mer drakar. Då ska jag teckna Banjo-Tooies tvillingdrakar Chilli Billi och Chilly Willy.

Kommentera

