Sätrapôjks adventskalender 2013 – Lucka 7: Jason Voorhees. (NES)


Dagens lucka får säkert många att rynka på näsan. En filmfigur i en adventskalender? Ja, det är sant.
Men vad som fick mig att välja Jason Voorhees från NES-versionen av Friday The 13th var att hans design är kultförklarad. En lilaklädd Jason med neonturkos hockeymask. Det är unikt.
Friday The 13th till NES påminner väldigt mycket om The Goonies II i speldesign. Att springa och leta efter saker, rädda barn och besegra Jason är riktigt svårt.
Här är dagens lucka.

20131207-091041.jpg

Först tänkte jag att jag skulle utmana Jason. Men det var svårt att komma på ett jultema då, så jag bestämde mig för att låta jultomten kliva in i fel hus via skorstenen. I Jasons hus, det vill säga. Jag tittar in i huset utanför fönstret och gör en facepalm. Menyn (från spelet) till höger är omgjord, här har jag lagt till Ho Ho Ho och Pray To God.
Hoppas ni förstår mitt val och att ni gillar bilden. Nedanför är en bild från spelet själv så att ni förstår min design.

20131207-091107.jpg

Imorgon blir det en annan läskig typ; Pyramid Head från Silent Hill 2.

Kommentera

