Spelåret 2013: Spelen som jag missade att spela. (och önskar att jag spelade)


Det närmar sig år 2014, och vanligtvis brukar jag skriva om årets spel i slutet av december. Men jag ville tjuvstarta lite grann med spelåret 2013.

Jag har spelat många bra spel det här året, men tyvärr har jag missat minst lika många. Om inte fler. Spel kostar ju pengar, och eftersom jag inte är en äkta spelrecensent som brukar få recensionsexemplar av speldistributörerna så har jag missat väldigt mycket spel. Därför har jag inte skaffat så värst många spel.

Jag vill skriva en kort lista på vilka spel jag missat spela och önskat att jag gjorde.

Pokemon X & Y.

Pokémon X & Y.

Inget bärbart spel utan Pokémon. Utav de trailers och fotografier jag beskådat kan jag tro att dessa två spel till Nintendo 3DS verkar vara de bästa Pokémon-spelen sedan originalspelen till Game Boy.

Brothers: A Tale Of Two Sons.

Brothers: A Tale Of Two Sons.

Den kända filmregissören Josef Fares är också en äkta speldyrkare. Han har också varit med och skapat det här spelet som verkar vara riktigt underbart. Att styra två bröder med en varsin styrspak är ett snilledrag. fattar inte varför jag missat detta.

Beyond: Two Souls.

Beyond: Two Souls.

Med imponerande röstskådespeleri och med ett starkt djup verkar Beyond: Two Souls vara ett spel som man sent skall glömma.

Resident Evil: Revelations.

Resident Evil: Revelations.

Utsett det bästa Resident Evil-spelet sedan Resident Evil 4, verkar det här spelet vara så mörkt, tät och spännande som den gamla goda tiden. Dessutom är ju Chris Redfield och Jill Valentine med!

Bravely Default.

Bravely Default.

Det här spelet har nyligen dykt upp på de svenska hyllorna, och Bravely Default ser ut som ett älskvärt klassiskt RPG i stil med Final Fantasys bästa period.

Pikmin 3.

Pikmin 3.

Första Pikmin charmade mig med sin värme och mysighet. Tyvärr missade jag tvåan och det är även fallet med det här tredje spelet. Anledningen för det sistnämnda? Jag har inte Wii U.

Batman: Arkham Origins.

Batman: Arkham Origins.

De två första spelen i Batman: Arkham-serien är vansinnigt bra. Fast Rocksteady inte är involverade i detta tredje spel så ser det ändå rätt läckert ut. Det lustiga var att jag faktiskt förhandsbokade spelet tidigare i år, men avbeställde för att dels så köpte jag Grand Theft Auto V och dels skulle jag ju till GAMEX.

Super Mario 3D World.

Super Mario 3D World.

Mjau! Betygen rosar över Marios nyaste äventyr. Jag gillade verkligen föregångaren Super Mario 3D Land, och tror att Super Mario 3D World kan bli det bästa Mario-spelet sedan första Super Mario Galaxy. Men jag kan inte skaffa detta,  av samma anledning som Pikmin 3: Jag har inte Wii U. Bu för konsolexklusivitet.

Tales Of Xillia.

Tales Of Xillia.

Ett RPG till som verkligen ser magiskt charmigt ut. Dess rena stil, vackra färger och dynamik får mitt hjärta att smälta. Och då ska jag nämna att jag inte spelat detta än!

Rayman Legends.

Rayman Legends.

Det ser både snyggare, roligare och bättre ut än föregångaren Rayman Origins. Humorn ligger på topp och man blir varm inombords när jag ser bilderna eller kollar på videon där man hör ”Black Betty”.

Legend Of Zelda: A Link Between Worlds.

Legend Of Zelda: A Link Between Worlds.

Men ååååh! Just nu är detta det spel jag suktar efter allra mest, förutom Rune Factory 4 som kommer nästa år. Links senaste äventyr har också fått rosor av spelkritiker världen över och anses vara det bästa spelet i serien sedan Legend Of Zelda: A Link To the Past – som också är det här spelets föregångare! Men ååååh!

 

Bubblare: Bioshock Inifinite, Battlefield 4, Sonic: Lost World, Professor Layton And The Azran Legacy, Injustice: Gods Among Us.

Några spel kommer jag säkert att spela inom några månader, fast jag tor inte att jag någonsin kommer att spela dom alla. Det är tragiskt att spel ska kosta så inihelvetes mycket pengar.

Kommentera

