Spelåret 2013: Årets comeback.


20131210-135953.jpg

Handen på hjärtat. Jag har inte gillat Lara Croft tidigare. Jag har alltid tyckt att hon var en sån person som har näsan högt upp i skyn och hade sån skrytsam attityd. Då har jag inte ens nämnt brösten.

Men det här året har jag öppnat ögonen när det gäller Lara. Hon har i Tomb Raider detta år fått mer mänsklighet. Hon är sårbar. Hon uttrycker rädsla i hemska situationer. Smärta. Den smärta hon blir utsatt för är vidrig. Men här väcks något inom en hårt sårad Lara. En överlevare. En kvinna som visar styrka och mod. Plötsligt bryr jag mig om Lara Croft.
Med pilbågen i hårt grepp sparkar hon rövar hårdare än någonsin. Uppsnoffigheten är borta, men istället har vi fått en mer mänsklig Lara Croft. Som gråter men också är starkt målmedveten. Hon står för årets comeback, och vilket fantastiskt sätt hon gör detta på!

Bubblare: Luigi – Hans år resulterar i många nya spel, särskilt Luigi’s Mansion 2.

Kommentera

