Sätrapôjks adventskalender 2013 – Lucka 13: Sniper Wolf.


Tomtar. Peppakaksgubbar/gummor. Stjärngossar. Tärnor. Flickor i vita klänningar och som bär ljuskronor på huvudet. Ja, det är Luciadagen idag. När denna dag är nådd, så har vi gått mer än halvvägs i denna långa väntan till julafton denna mörka december.

Dagens lucka och spelboss är den skarpa skytten Sniper Wolf från Konamis legendariska spel Metal Gear Solid.

 

100_6011

När jag skrev upp vilka spelbossar jag skulle ha med i denna adventskalender, så är faktum att jag skrev upp Sniper Wolf allra först på listan. Jag valde dessutom att placera henne på Luciadagen. Jag vet inte varför, men jag visste att jag ville ha henne där på något sätt.

Nästa utmaning var hur jag skulle få till denna bild. Att klä ut henne till Lucia var ingen idé. Då förstod jag att jag skulle klä ut mig själv till Lucia. Men hur skulle jag få till bilden? Jo, att Sniper Wolf skulle skjuta bort ljusen från min ljuskrona. (likt Lucky Luke när han skjuter bort bröderna Daltons hattar)

Sniper Wolf är hittills den största bild jag tecknat på kalendern. Hon blev nästan en meter hög (tapetrullen jag satte på väggen är en meter) och hon blev väldigt detaljerad. Jag ville följa Kojimas stil och använda många drag i tecknandet. Svårast var hennes huvud, hennes gevär och benen. Tyvärr fick inte hennes fötter plats så jag fick skippa dom. Min teckning blev lite mer förenklad i jämförelse mot originalbilden. Hoppas ni gillar denna!

Imorgon ska det bli en annan legendarisk spelboss, denna gång plantan med fyra huvuden: Manhandla från Legend Of Zelda.

Kommentera

