Nya namnet och temat på bloggen!


Nu har år 2014 börjat – gott nytt år får jag börja med att säga på morgonskvisten. Hoppas att ni får ett fantastiskt år.

Jag inleder det här året att ruska om min blogg rejält. Jag har gett den ett nytt utseende men framför allt – har jag gett bloggen ett nytt namn.

Jag insåg för ett tag sedan att ”Sätrapôjk” inte riktigt passar på en som ska fylla 34 år om ett par månader. Att jag dessutom hittat gråa hårstrån passar definitivt inte ”pôjk” mig längre. Men så kom nästa problem. Vad tusan ska jag kalla bloggsidan? Det första som slog mig var ”Sätragôbb” men gubbe är lite väl att ta i? Så gammal är jag inte. Ännu. Det tog ett bra tag för mig att komma på ett nytt namn men så lyssnade jag på det här musikstycket nedan.

Där fick jag en idé. En vision. En röd tråd som leda mig igenom det här året eftersom det förra året blev riktigt jobbigt. Jag orkade inte hålla mitt nyårslöfte förra året fast jag hade en rejäl framgång. Men det här året ska det handla om förändring. Jag ska bli en förebild för många. Men det viktigaste: jag ska bli min egen förebild.

Dessa är mina nyårslöften 2014:

  • Min sockerdiet ska tas upp igen. Ingen godis, glass, tårta och läsk – med vissa undantag. Födelsedagskalas får frikort men jag ska begränsa mig. Dessutom kan jag unna mig något litet en dag i veckan. Jag ska dessutom ta detta ett litet steg längre. Jag ska äta mycket mindre – om ens något alls – pasta, potatis och ris. Jag måste ta tag i den här dieten igen och ta den på allvar.
  • Rummet på ovanvåningen som ska bli barnens rum ska bli klart i år. Punkt.
  • Jag ska dricka mindre med alkohol. Inte för att jag dricker så värst mycket men det skadar inte att minska mera.
  • Jag ska teckna mer med min digitalpenna. Det har varit ett tag sedan jag gjort något med den eftersom jag hållit på med Polychromospennorna ett tag. Men jag tänker fortsätta med de sistnämnda också. Jag ska ta tag i akvarellmålningar igen – till sommaren.
  • Jag ska försöka klara av de spel jag inte klarat av än. Final Fantasy XIII, Xenoblade, Tales Of Xillia och Remember Me till exempel.
  • Jag tänker skaffa Legend Of Zelda: A Link Between Worlds. Nån gång, men definitivt detta år.
  • Jag ska ta in mer tävlingar. Förra året började bra men det avtog rätt fort.
  • Mer bloggartiklar om tv-spel, musik, film, teckningar och familj.
  • GAMEX 2014? Javisst, om det blir något så.

Det var inte enbart soundtracket till Man Of Steel som fick avgöra namnet till bloggen. Det var faktiskt Russell Crowes kommentar att uppnå underverk i den mäktiga trailern, scenen där Stålmannen kliver ut ur isgrottan. Det talet är mäktigt och inspirerande. Så inspirerande att det fick bli en del av mitt nya namn på bloggen.

Vad är då det nya namnet? Se bilden nedan!

100_1161

Man Of Svensätra. Det är det nya namnet! Svensätra är namnet på föräldrahuset ifall ni undrar.

Jag ändrade lite på Russells kommentar så att det skulle passa min blogg bättre. Nu är jag redo för att ta tag i saker och ting igen.

Sätrapôjk är död. Länge leve Man Of Svensätra!

Nu tar vi in 2014 och skapar ett magiskt år!

Kommentera

