Teckningsplaner den närmaste tiden framöver. (plus lite förslag skulle inte skada.)


Jag har inte ritat något sedan julafton. Jag tyckte det kändes skönt med lite timeout efter den intensiva adventskalenderprojektet. Men nu är det då tid för nya teckningar. Ett nytt år med nya bilder som bara väntar på att få träda fram.

Jag ska använda mig mig av både den digitala teckningspennan och de ljuvliga Polychromospennorna oftare. De sistnämnda funderar jag på att försöka få tag på bättre papper som fungerar optimalt för de pennorna är rätt feta som oljefärg. Det kliar ordentligt i fingrarna och jag längtar att få skapa.

Jag har två oavslutade digitala teckningar, en av dom är en träningsbild som består av kvinnliga läppar. Precis som bilden ”Female Eyes” övar jag på att få till djup, ljus/skuggnivåer och detaljer. Läppar är svårare än ögon, det kan jag tala om. Den andra oavslutade digitala bilden är ett kollage från mästerverket Friday The 13th IV: The Final Chapter. Än så länge har jag bara gjort Jason men har så mycket kvar. Måste ta ur tummen från arslet och sätta igång.

 

På höger sida av bloggen har jag satt upp en lista som visar vad jag ska göra för bilder nu, och framtida bilder. De består av följande:

Tecknas nu:

Tales Of Xillia-hjältarna. (Polychromos)

Friday The 13th IV-kollage. (digital teckningpenna)

Female Lips (digital teckningpenna)

Framtida bilder:

Super Mario 3D World-hjältarna.

Lzzy Hale från Halestorm.

Lightning från Final Fantasy XIII – faktiskt en remake av en gammal teckning!

Den sistnämnda är faktiskt en bild jag tecknat för några år sedan, men jag känner att jag vill prova på att teckna Lightning en gång till. Möjligt om att jag använder mig att den digitala teckningspennan denna gång. Jag har inte tecknat samma bild så värst ofta tidigare, så detta ska bli kul.

Min gamla teckning - en av de första efter tio års teckningsfrånvaro - av Lightning från Final Fantasy XIII. Tre år gammal, och jag vill göra en remake av den här bilden. Testa något annorlunda.

Min gamla teckning – en av de första efter tio års teckningsfrånvaro – av Lightning från Final Fantasy XIII. Tre år gammal, och jag vill göra en remake av den här bilden. Testa något annorlunda.

Men jag behöver lite tips från er läsare. Vad skulle ni vilja se mig teckna med min digitala penna / Polychromospennor? Nämn gärna lite förslag i kommentarerna nedan eller på min FB-sida. (om ni nu följer mig där) Jag har lärt mig en hel del 2013 – och hoppas de kunskaperna kommer att hjälpa mig 2014. Jag ser fram emot att få lära mig ytterligare nya grejer det här året.

Låt pennorna skapa nya bilder!

Kommentera

