Teckning (Polychromos): Tales Of Xillia-hjältarna.


Första teckningen år 2014 är färdig! Eftersom jag spelar Namco‘s roliga RPG Tales Of Xillia, blev jag inspirerad att teckna någon från själva spelet. Men jag fann en bild jag ville gärna göra en fanart utav. Det fick bli alla sex protagonisterna, plus Teepo, från Tales Of Xillia.

20140107-073824.jpg

Jag visste att den här bilden skulle bli en rejäl utmaning. Jag har inte tecknat så många karaktärer på en bild tidigare, inte så detaljerade i alla fall. Frågan var hur jag skulle göra, hur jag skulle börja.
Magkänslan sa till mig att jag skulle börja med den blyga Elize, så det gjorde jag. Polychromospennorna är verkligen bra att blanda ihop olika nyanser av färger med. De har varit bra hjälp.
Efter Elize, fortsatte jag med den starke och pratglada Leia. Hon och Elize hade så mycket detaljer, och det blev många timmars arbete bakom varje karaktär. Tur att jag älskar detaljer. Det är som att lägga pussel.
Jag blev inte riktigt helt nöjd med Leias högerarms lutning, men annars blev damerna riktigt bra tyckte jag.
Den unge killen Jude blev härnäst, men jag funderade på att teckna legosoldaten Alvin och den lättklädda Milla samtidigt. Jag visste att jag var tvungen att hoppa fram och tillbaks mellan de tre för det var ett rejält trassel att reda upp. Judes högerarm blev lite för lång och hade fel placering men jag orkade inte ta bort så mycket av det hårda jobb jag gjort. Milla blev riktigt lyckad tyckte jag. Rowen fick inte riktigt helt plats för de andra tog så stor yta. Jag flyttade honom lite närmare Leia än vad han egentligen skulle vara. Ända fick inte hela han plats. Till slut gjorde jag den uppkäftiga dockan Teepo. Han var faktiskt en av de svåraste att teckna på grund av formen. Jag fyllde i linjer med svart tuschpenna.
I helhet hade jag riktigt kul när jag tecknade den här bilden! Så mycket detaljer och ljuvliga färger. Året har börjat bra teckningsmässigt. Hoppas ni gillar den!

Lämna en kommentar