Teckning (Polychromos): ”Ghost Of The Space Marine”.


100_6119

Det var ett tag sen jag postade en ny teckning, men nu är jag äntligen klar efter 20 teckningstimmar med en färsk bild. Den här gången är det en Space Marine. Den kolossala soldaten ser verkligen riktigt grym ut, så jag visste att han skulle bli svår att teckna. Vad jag inte visste var att Space Marine skulle ta en hel del tid att teckna. Totalt 20 teckningstimmar, utspridda i en tre veckorsperiod. Utmaningen var att försöka få den jämna nivån av skuggningar och svarta nyanser i den jättelika rymdsoldaten. Emblemen på torson och axlarna var de roligaste bitarna för jag tycker det är så kul att pyssla med detaljer. Jag funderade på att göra honom spöklik så jag gjorde så att det ser ut som att han slits isär i en svart massa. Rök uppstår här och där. Det gjorde Space Marine mer läskig.

Jag hoppas ni gillar denna Polychromosteckning. Den är tecknad på en A3 Cansonpapper.

Kommentera

