Vad önskar jag mig när jag fyller år? Och varför skäms jag när jag önskar mig något?


Snart nalkas det en födelsedag igen. Min egen. Jag fyller 34 år det här året och det är den 26:e mars jag levlar upp. Jag har ingen åldersnoja i jämförelse med andra som svir för att man blir äldre. Tvärtom, jag blir faktiskt glad när jag ser silvergrå hårstrån i mitt hår. Jag skulle tänka mig silvergrått hår – fast om jag får behålla håret det vill säga. Jag är så tunnhårig och jag får en så kallad halvmåne uppe på huvudet. Så det blir renrakning istället, för jag vill inte ha professor Kalkyl-frisyr.

Jag brukar varje år få frågan ”vad önskar du dig när du fyller år?” – och varje gång jag hör den frågan så säger jag inget. Inombords så skäms jag när någon frågar mig vad jag vill ha när jag fyller år. Men jag begriper inte varför jag skäms – för varför skulle jag göra det? Varför borde någon skämmas för att önska sig något? Även om man är snart 34 år, så kan  man ju fortfarande önska sig något för det är inget fel i det. Eller?

Det här önskar jag mig trots att jag inombords skäms lite:

  • En fotografering av en proffsfotograf. Jag har sett flera bekanta bli fotograferade och deras porträtt är väldigt fina. Det vore en dröm att bli fotograferad i en studio, med fin sminkning och ljussättning.
  • Fler Polychromos-pennor. Färgerna går åt, så fler är inte så dumma.
  • Olika filmer på Blu-Ray skulle vara coolt att äga: Star Wars-filmboxen, The Walking Dead Säsong 1 och 2 (jag fick 3:an i julklapp), Friday The 13th-filmboxen, Game Of Thrones, Machete Kills.
  • South Park: The Stick Of Truth. (den ocensurerade versionen från USA, den europeiska är censurerad) Spelet verkar riktigt roligt och jag tycker om serien mycket. Annars är jag intresserad av Tales Of Symphonia Chronicles eller Castlevania: Lords Of Shadow 2.
  • Ett svart Wii U med något kul spel – kanske Super Mario 3D World? Eller Donkey Kong Country: Tropical Freeze.
  • Yoshi’s New Island till Nintendo 3DS verkar minst lika charmigt som klassikern till SNES. Eller varför inte Mario Kart 7? Kanske Bravely Default.
  • Ett äkta ritbord som är vinklat att man inte får ont i ryggen när man ritar. Gärna med belysning under, men inget måste.
  • Presentkort på Webhallen, Spelbutiken. Inte helt fel.

Nu vet jag nog varför jag skäms för att jag önskar mig saker när jag fyller år. Jag önskar mig för ”dyra” saker.

Den europeiska versionen av South Park: The Stick Of Truth är censurerad. Vilket är fånigt för spelet har 18-årsgräns. Som tur är, är PS3 regionsfri och det går att importera spelet.

Den europeiska versionen av South Park: The Stick Of Truth är censurerad. Vilket är fånigt för spelet har 18-årsgräns. Som tur är, är PS3 regionsfri och det går att importera spelet.

 

Kommentera

