Några Polychromosteckningar som jag glömt att uppdatera.


Jag har ritat en hel del på sistone och delat med mig på Facebook och Instagram, men totalt glömt bort att visa dom här på bloggen. Men jag ska i det här inlägget visa upp några teckningar och berätta en del om dom.

"Wolf".

”Wolf”.

Jag ritade en varg kort efter Ada Wong-teckningen och tyckte det var rätt svårt att få till hårstråna i pälsen på vargen. Men jag tyckte det var spännande att teckna detta djur.

Ted Gärdestad.

Ted Gärdestad.

Ted Gärdestad är en av Sveriges största artister genom tiderna, och jag förknippar honom med sommar. Länge har jag velat teckna av denna legend, och jag tog möjligheten efter varg-teckningen. Jag är väldigt nöjd med det här porträttet på Ted.

Ricky Nelson.

Ricky Nelson.

Ricky Nelson var liksom Elvis Presley väldigt stilig och hade en fantastisk sångröst. Men Ricky var något mer sansad och inte så vild som Elvis var, det är det som gör denne flickidol så unik. Jag hade väldigt kul när jag tecknade av Rickys porträtt, men det svåraste var håret.

Samus Aran från Metroid Fusion.

Samus Aran från Metroid Fusion.

Egentligen borde den här bilden ha ett eget inlägg för jag blev klar med Metroid Fusion-fanarten idag. Men jag ville ta med denna så att jag inte skulle glömma bort något. Jag känner mig mer och mer bekväm med Polychromospennorna och jag har lärt mig att man ska fylla i färgerna varsamt. Det ger en finare och jämnare färgbalans och skuggningarna blir fina. Jag är väldigt nöjd med Samus pose och jag diggar hennes Fusion Suit. Men jag hade inte lyckats göra den här bilden för tre år sedan. Eller ens för ett år sedan. Det här handlar om träning och målmedvetenhet.

 

Jag har lärt mig så mycket med Polychromospennorna och jag rekommenderar dessa för er som älskar att teckna! Ni kommer inte att bli besvikna. Nu har jag uppdaterat läget och nu kan jag fortsätta blicka framåt. Just nu tecknar jag omslaget till The Evil Within.

Kommentera

