Teckning: The Evil Within-omslaget. (Polychromos)


100_6129

Det kommande skräckspelet The Evil Within är något jag är verkligen intresserad av. Jag fastnade väldigt mycket för dess barbariska omslag, där mannen ovan vars ansikte sitter fast i sylvass taggtråd. Det var ett sant nöje att göra en fanart av detta omslag och det blev en del skuggning med mina Polychromospennor. En hel del.

Jag märkte att det svarta bleker efter ett tag, så jag la på lager efter lager efter lager – ja ni fattar. Jag tyckte det var riktigt kul att skugga i olika nyanser i hans ansikte, för jag fick faktiskt jämn skuggning. Särskilt vid näsan och ögat. Men håret var inte värst enkelt att göra. Jag är fortfarande ovan med Polychromos och glömmer bort att det smetar ut sig, så jag fick sudda en hel del. Sedan måste jag träna på att teckna öron. Den blev inte alls som jag tänkt mig. Synd, för jag gillar den här teckningen mycket annars och hade skitkul med den. Men jag hoppas ni gillar den.

Kommentera

