Teckning: Mega Man 3. (polychromos)


100_6215Det har blivit ett par porträtt de senaste teckningarna jag tecknat, så jag blev väldigt sugen på att teckna något spelbaserat motiv. Gärna något riktigt nostalgiskt. Och vad är mer nostalgiskt än Mega Man?

Det är inte första gången jag tecknar Mega Man och troligtvis inte den sista heller. Det här är ett fanbaserat motiv av omslaget till ett av mina favoritspel, Mega Man 3.

Jag bytte till en mer välbekant metod jag kört tidigare innan jag enbart använde Polychromos-pennorna. Först ritade jag upp linjer med blyerts och sen fyllde jag i linjerna med tusch. Sen färglade jag med Polychromos. Jag började med Mega Man och Rush, sen de åtta Robot Masters huvuden, sen Dr. Wily, sen Proto Man till vänster om hunden Rush och avslutningsvis Mega Man 3-logotypen.

Det svåraste med bilden var att få till rätt vinkel på de åtta Robot Masters huvuden. Vinkeln blev lite sludig (konstig på nordvärmländska) men annars tycker jag att huvudena blev bra. Dr Wily var också en utmaning eftersom det blev en hel del skuggningar. Värst var håret, för jag fick inte till de vita linjerna som jag ville. Det är svårt att rita vita streck på redan målat papper av Polychromos. Inte ens vit gelpenna fungerade.

Till sist blev bilden riktigt klassisk och jag är väldigt nöjd med den. Hoppas att ni gillar min Mega Man 3-fanart.

(Förresten, kan ni namnen på alla åtta Robot Masters? Gärna i rätt ordning från vänster till höger.)

Kommentera

