Inför Mario Kart 8: Mina 10 favoritförare genom tiderna i Mario Kart.


Nu är det mindre än två veckor kvar tills Mario Kart 8 kommer ut i butikerna och recensionerna börjar hagla fram överallt – och det ser bra ut för Nintendos blivande klassiker. På tal om klassiker, så är Mario Kart en av de mest legendariska tv-spelserier som finns. En av höjdpunkterna i denna racingserie är ju alla racingförare. Mario Kart har haft en hel del såna under drygt 20 års tid, och jag ska i det här inlägget lista mina tio favoritförare genom tiderna i Mario Kart. Listan är i utan inbördes ordning.

Dry Bones.

Dry Bones.

Dry Bones – Skelettsköldpaddan är en stilfull förare med bra väghållning. Jag använde honom ofta i både Mario Kart DS och Mario Kart Wii.

Donkey Kong.

Donkey Kong.

Donkey Kong – Krafthuset till apa är en tung karaktär, så det passar mig perfekt. Han debuterade i Mario Kart 64 och jag gillade verkligen hans grymma motorljud i det spelet. Jag använder DK ofta i Mario Kart-spelen.

Donkey Kong JR.

Donkey Kong JR.

På tal om Donkey Kong, så var han inte den första apa som körde i Marios go-kartserie, enbart dock i Super Mario Kart. Donkey Kong JR var spelets farligaste motståndare på grund av sin tyngd och att han var duktig på att kasta bananskal. Super Mario Kart hade fyra tydligt olika klasser på förare – och Junior (tillsammans med Bowser) var långsamma i accelerationen men vilken toppfart han hade. Ett perfekt val om man kan behärska apan.

Luigi.

Luigi.

Luigi har alltid varit en hjälte för mig, och var troligtvis min mest använda förare i Super Mario Kart. Jag använder honom gärna i alla uppföljare för det är något särskilt med den gröne rörmokaren.

Yoshi.

Yoshi.

Yoshi – han är en av originalförarna som har varit med i alla Mario Kart-spelen. Fast jag tyckte han var väldigt svårstyrd i Super Mario Kart, använder jag gärna den charmiga Yoshi i alla uppföljarna. För vem kan motstå den bedårande rösten?

Wario.

Wario.

Wario – Den sadistiske Wario dök upp först i Mario Kart 64 och ända sen dess har jag gillat hans svarta humor. Enbart det elaka skrattet han har i Mario Kart 64 ger honom karaktär. Jag gillar också att han är en tung karaktär för då kan jag knuffa undan lättare förare.

Shy Guy.

Shy Guy.

Shy Guy – han var enbart en spelbar karaktär i ”Single Play Download Only” i Mario Kart DS, men gjorde en imponerande comeback i Mario Kart 7. Den lille rödklädde med vit mask är som född att vara en racingförare.

Koopa Troopa.

Koopa Troopa.

Koopa Troopa – Den gröna sköldpaddan var en utmärkt karaktär för nybörjare i Super Mario Kart eftersom han hade så jättebra väggrepp. Han var inte med i Mario Kart 64 och Mario Kart: Super Circuit men gjorde stilartad comeback i Mario Kart: Double Dash. Han är en lätt karaktär men är väldigt enkel att styra.

Waluigi.

Waluigi.

Waluigi – Waluigi gjorde sin debut på racingbanan i Mario Kart: Double Dash, fick sin egen bana och var en bra kombination med Wario. Räknades som medelvikt i Mario Kart: Double Dash men sedan som tung i Mario Kart Wii. Har han gått upp i vikt? Märkligt eftersom Waluigi är en slank figur. Waluigi är en utmärkt racingförare – och jag måste ju säga att han påminner mycket om fuskaren Dick Dastardly från den gamla tv-serien Wacky Races. Sök på Youtube så förstår ni varför.

Rosalina.

Rosalina.

Rosalina – Galaxens First Lady är en fantastisk förare, rankas som en tung så det passar mig utmärkt. Rosalina gjorde debut i Mario Kart Wii, fick sin egen bana i Mario Kart 7 och blev snabbt en fanfavorit. Rosalina var min favoritförare i Mario Kart Wii och jag tror att jag kommer att låta henne köra mina bilar/motorcyklar i kommande Mario Kart 8.

Vad tycker ni om min lista? Hur ser din lista med dina favoritförare från Mario Kart-serien ut? Hur peppad är du inför Mario Kart 8, som kommer den 30:e maj? Diskutera gärna i kommentarerna!

Kommentera

