Jag funderar på att ha en egen podcast.


Podcasts. De är en vidareutveckling av bloggar där man likt ett radioprogram pratar om saker och ting istället för att skriva om det man har på hjärtat.
Jag har varit väldigt skeptisk mot podcasts ett bra tag, men visst har tanken slagit mig med en egen pod.
När jag försöker skriva om något jag gått och tänkt eller pratat om så fastnar det ibland inte i textform. Det är rätt synd för det finns så mycket mer jag vill säga, och därför tror jag på en egen podcast.
Jag har fått bra tips på vad jag ska ha för utrustning och så, jag har dessutom tänkt på hur jag ska lägga upp själva programmet. Jag kommer att prata om änmen som intresserar mig, som film, musik och tv-spel. Mitt tecknande kommer säkert att tas upp. Jag kanske ska ha nån gäst med i programmet.  Syster Lana kanske så att det kommer att bli lite kul. enda sakerna jag inte har funderat så mycket på är vinjetter och framför allt på vad jag ska kalla podcasten. Sen undrar jag på musik i överhuvudtaget.  Kan man använda musikstycken som pausdelar i programmet?
Än så länge är det enbart i planeringsstadiet,  så det kommer inte att hända ännu. Men intresset stärks. Jag lyssnar gärna på bra podcasts som Svamppod Fyrkant, och för mig den bästa podcasten Annalog som drivs av min väninna Anna från RPGaiden.  Hon tar upp en av mina favoritgenren i tv-spel: JRPG. Dessutom har hon en otroligt bra radio/podcaströst så jag rekommenderar att du lyssnar på åtminstone ett av hennes podcastavsnitt.
Så, vad säger ni? Skulle ni vilja höra mig i en egen podcast?

image

Kommentera

