Teckning: Malin Gramer. (Polychromos)


100_6231

Hej på er. Jag har denna gång tecknat en svensk programledare och tv-personlighet, vilket för det första är inte första gången eftersom jag tecknat Jessica Almenäs för ett par år sen. Den här gången är det Malin Gramer, känd från bland annat Fråga Olle-dokumentären. Gramer är en otroligt glad och färgstark personlighet, därför valde jag att teckna hennes porträtt.

Jag använde mig av Polychromos-pennor och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det här resultatet för det har riktigt hårt arbete. Särskilt Malin Gramers hår. Ansiktet kom fram rätt fort och jag var ytterst försiktig så att det inte skulle bli för starka linjer, till exempel hennes tänder. Tänder brukar jag ha problem med, men nu gick det bra. Det viktigaste är att jag faktiskt fick till hennes personliga drag. Det stora leendet, ögonen och hakan. Jag blev också nöjd med handen. Det enda jag undrar lite på är varför jag inte orkar få till hårtopparna på porträtt. Nåväl, träning ger färdighet. En dag ska jag komma på det.

Jag brukar uppdatera min utveckling av en pågående teckning i mitt konto på Instagram och jag fick faktiskt se en positiv överraskning. Det kan ni se på bilden nedanför. Hoppas att ni gillar bilden!

Ja, det är faktiskt Malin Gramer själv som gillade min pågående teckning på Instagram. Kul!

Ja, det är faktiskt Malin Gramer själv som gillade min pågående teckning på Instagram. Kul!

Kommentera

