Teckning: Angelica Norgren. (Polychromos)


100_6250

Nu var det dags för ett porträtt igen, och den här gången är det en känd radioprofil vars porträtt jag ritat. Det här är Angelica Norgren, programledare för P3 Spel och som också driver sin spelblogg ”Xboxflickan”.

Angelica är en spelsveriges mest kända och respektabla personer. Jag valde att teckna henne för att hon har sån fantastisk utstrålning. Hennes karaktärsdrag som ögonen och munnen var jag väldigt försiktig med när jag ritade. Sen har hon och rätt mjuka drag i sitt ansikte och huvudform. Inga skarpa linjer, utan en viss jämnhet. Det som sticker ut mest av allt är hennes helgrymma hår. Jag har fortfarande lite svårt med hår men det kändes lite bättre när jag fyllde i volymen i det knallröda håret. Man kan få till bra volym med Polychromospennor.

Jag vill passa på att tacka Angelica Norgren för att jag fick teckna hennes porträtt, det var väldigt roligt.

Nu har jag min 200:e teckning på raken sedan min comeback till ritbordet att se fram emot. Mer om det i ett kommande inlägg.

Kommentera

