Teckning nummer 200: ”Rosalina and the N64 Rainbow Road”. (plus vinnaren i min tävling!)


100_6403

Till slut har jag äntligen ritat min 200 : e teckning på raken under tre års tid.
Jag valde att rita av ett fotografi jag fann på nätet, en bild från Mario Kart 8 där Rosalina åker på en ATV på sträckan N64 Rainbow Road. Tveklöst är den här bilden en av de mest detaljerade jag någonsin gjort, men ändå gjorde jag den lite mer förenklad.
Här kom min vita gelpenna väl till pass, den var guld värd när det gäller att göra specifika detaljer som till exempel kromet på fordonet. Eller fyrverkerieffekterna.  Att fylla i olika färger på fyrverkerieffekterna gjorde bilden lite bättre tyckte jag.

Det ska egentligen vara mer byggnader i bakgrunden men det blev för komplicerat för mig så jag lät bli att måla byggnader.

Jag är väldigt stolt över mig själv, för jag har tecknat så otroligt mycket under tre års tid, och ett stort mål är nu uppnått. 200 bilder på tre år är väldigt många.

Nu kan jag också passa på att säga grattis till vinnaren i min Friday The 13th-tävling: Elin Arveteg. Hon lyckades få 11 rätt av 13! Det är väldigt bra gjort för en del frågor var väldigt svåra.

Jag lämnar ett facit på frågorna nedan, med de rätta svaren i grön text:

Kategori: Lätt. (Värt 1 poäng)
1. Vad heter sjön som filmserien utspelas i? Crystal Lake.
2. Vilket vapen förknippas med Jason? Machete.
3. Vilken känd skräckfilmsfigur slogs mot Jason i en framgångsrik film från 2003? Freddy Krueger.
4. Vilka överlever mest i en Friday The 13th-film? Män eller kvinnor? Kvinnor. I alla filmer överlever alltid en kvinna.

Kategori: Medelsvår. (Värt 2 poäng)
5. Hur många filmer finns det i Friday The 13th-serien? Inklusive remaken. 12 filmer.
6. Vilket filmbolag hade rättigheterna till de åtta första filmerna? Paramount Pictures.
7. Vem sjöng ”He’s Back ( The Man Behind The Mask )? Alice Cooper.
8. Vilken Supernatural-skådespelare spelade Clay Miller i remaken? Jared Padalecki, som spelar Sam i Supernatural.

Kategori: Svår. (Värt 3 poäng)
9. Crispin Glover spelade Jimbo i Friday The 13th IV. I vilken filmklassiker spelar han huvudkaraktärens farsa på 1950-talet? Tillbaka Till Framtiden.
10. Jason har använt ett skjutvapen i Friday The 13th III, IV och VIII. Vilket vapen? Harpun.
11. Mrs. Voorhees mördade två lägerledare i första Friday The 13th’s inledning. I vilket årtionde hände detta? 1950-talet. Ska jag vara noggrann, så är det rätta året 1958. Jason förmodades att ha drunknat 1957.

Kategori : Expert. (Värt 5 poäng)
12. Vad heter boken, skriven av Peter Bracke, och dokumentärfilmen som dök upp förra året? De har båda samma namn. Crystal Lake Memories.
13. Vad heter Mrs. Voorhees i förnamn? Pamela Sue.

 

Elin är informerad, och jag kommer att skicka henne den här teckningen. Stort grattis!

Nu siktar jag mot nya mål. 300 bilder? Garanterat. Det är nu det börjar bli riktigt roligt! Tack ska ni alla ha, för att ha stöttat mig under dessa år.

Kommentera

