Inför Super Smash Bros till Wii U: 8 bra saker att se fram emot.


Super Smash Bros till Wii U är snart här. Faktum är att det redan kommer ut i slutet av november. (!) Det är riktigt bra, med tanke på att Europa fick vänta i drygt ett halvår tills Super Smash Bros Brawl dök upp till Wii. Så det är en riktig förbättring när det gäller lanseringen. Super Smash Bros till Nintendo 3DS är redan lanserat, men det känns som om det är fel konsol till det kaotiska miljön som Nintendos fightingserie erbjuder. Så jag tror att jag kommer att skippa den bärbara verisonen.

Eftersom jag hållit på med att skriva en topplista med mina favoritartister under hela oktober, så har det känts som att jag totalt glömt bort spelartiklar. Men så är inte fallet. Jag läser om nyheter varje dag. Jag kollade på Nintendo Directs inlägg om ”Super Smash Bros for Wii U: 50 must see things” och jag blev väldigt imponerad. Det känns både fräscht och att Nintendo verkar gå tillbaks till det som gjorde Super Smash Bros Melee så bra. För Brawl var ju bra, men det hade många brister. Här ser det ut som att de ryckt upp sig. Det är åtta olika saker jag lagt särskilt märke på, och som jag vill ta upp i det här inlägget. Åtta bra saker att se fram emot när det gäller Super Smash Bros till Wii U.

entry10-3

1. 8 Player Smash:

Att det är fyra spelare samtidigt så brukar det vara rätt kaotiskt. Men hur blir det med åtta? Här kan det bli ett inferno! Samtidigt kan det bli riktigt roligt och jag tycker att Nintendo tänker framåt när de erbjuder åtta spelare samtidigt. Synd att det inte går att lira online.

IAXRFH6

2. Fler stora banor:

En del banor är så enorma att man tappar hakan. Dessa stora banor är dessutom som gjorda för 8 Player Smash. Härligt att Temple från Melee är med igen. Jag älskar den banan.

Screen-Shot-2014-10-25-at-12.11.57-AM

3. Bossar som Ridley, Metal Face och Yellow Devil på banorna:

Vi har sett bossar vara med i banor förut. Kraid i Brinstar Caverns till exempel. Men här dyker bossar som Ridley från Metroid, Metal Face från Xenoblade Chronicles och Yellow Devil från Mega Man upp på vissa banor. De ställer till med otyg. Underbart att Nintendo har lagt till extra krydda på banorna.

controller3

4. Variation med kontroller:

Det finns många olika kontroller man kan välja mellan i nya Smash Bros. Man kan till och med använda Nintendo 3DS som kontroller. Men jag vet inte om det är så klokt med tanke på med styrspaken? Jag gillade inte att använda en Wiimote horisontellt när jag spelade Brawl, så det skiter jag i detta fall med. Men hurra för Gamecubekontrollen! Det är den ultimata Smash Bros-kontrollen.

zlCfzSij36QdDHcJCT

5. Samlande:

Det finns otroligt mycket att samla på i nya Smash Bros. Faktum är att det finns mycket mer i det här spelet än i föregående spel. Jag gillade samlandet redan i Melee, när man samlade på troféer. Det är mer troféer och musik än någonsin.

33d7195d2c911b83e12c3344e8c19f760d4ceb30

6. Turneringar online:

Nintendo håller på att färdigutveckla det här läget, så det kommer inte att finnas på en gång. Men jag tycker att det här läget online kan ha mycket potential.

Nintendo-amiibo-2

7. Amiibo:

Amiibo kan hjälpa dig att utveckla en egen fighter och att få hen att gå upp i nivå – som i ett RPG ungefär. Jag tror dessutom att de här figurerna kan få högt värde i framtiden.

super-smash-bros

8. Stage Builder:

Jag gillade Stage Builder till Brawl, men det kändes väldigt begränsat. Men här kan man använda Wii U-plattan som en sorts ritbord och jag tror att fantasin kan flöda ordentligt!

Jag tror garanterat att Super Smash Bros kommer att lyfta Wii U ännu mera och det kommer att bli en titel att räkna med. När det kommer att komma ut så är det inte helt färdigutvecklat dock. En Miiverse-bana kommer senare, turneringar online tillkommer sen och mest intressant är att Mewtwo äntligen kommer tillbaka! Fast man får en gratiskod om man skaffar både Wii U- och 3DS-versionerna. Samtidigt öppnar detta en dörr till DLC-paket till det här monsterspelet. Mer banor? Mer fighters? Mer tillbehör till Stage Builder? Det skulle jag tro. Sen får jag ju hoppas på att Bayonetta kommer som en DLC-karaktär tillsammans med Solid Snake.

Jag är otroligt taggad inför Super Smash Bros till Wii U. Snart kommer det!

Kommentera

