Teckning: Jenny Strömstedt. (Polychromos )


image

Då var det dags för ett porträtt av en känd svensk programledare igen, och hon kommer också från TV4. Den här gången är det Nyhetsmorgons Jenny Strömstedt som jag ville teckna ett porträtt av.

Jag brukar se varje pågående teckning som en lärofylld lektion. Vad jag ville få till i Jenny Strömstedts porträtt var hennes skarpa, målmedvetna blick och platinablonda hår.

Just håret blev det som jag tillägnade mest tid med. Däremot tycker jag att det är roligare att rita blont hår än mörkt hår eftersom det är lättare för min del att skugga.

Jag fick positiva kommentarer på Facebook och Instagram när jag la upp teckningen där. Men det som var allra roligast var denna kommentar på Instagram:

image

Yeay! En kommentar från Jenny Strömstedt själv! Det var väldigt oväntat, men så otroligt glädjande att få läsa.
Porträttet av Jenny Strömstedt är en av de bilder som jag tycker är mina mest lyckade. Jag känner mig så glad!

Kommentera

