De sju DLC-karaktärer som jag hoppas på mest i Super Smash Bros.


Röken har inte hunnit lägga sig efter Nintendo Direct i början av april, för nu spekuleras det för fullt om vilka karaktärer som folk vill ha i Super Smash Bros. Ända sedan ”Super Smash Bros Fighter Ballot” utannonserades blev folk som tokiga och exalterade. På olika forum i spelsidor diskuteras det för fullt om vilka karaktärer som borde få den stora chansen att vara med. Men det slutar inte där.

Flera spelskapare har också uttryckt sina åsikter om att få med sina karaktärer i Smash Bros och faktiskt så förstår jag dom. Att få vara med i en gyllene spelserie med de bästa av de bästa är ju en otrolig möjlighet att synas. WayForward har till exempel lagt upp en kampanj där deras karaktär Shantae ifrån Shantae: Half-Genie Hero ska få ta en plats i Smash Bros. De har till och med valt ut alternativa dräkter åt henne. Deras hashtag #VoteForShantae sprider sig som en löpeld på sociala medier som Twitter. Är de desperata? Nej, det tror jag inte. De är faktiskt riktigt taktiska. Vi får se om deras plan går hem.

shantae_vote_smash_bros_outfits

Men det som fick mig att höja på ögonbrynen ordentligt var när en person frågade Phil SpencerMicrosoft (via Twitter) om att man kunde få rösta på Banjo och Kazooie. Eftersom de var med i två av Nintendo 64’s bästa spel – fast idag ägs Banjo-Kazooie och Rare av Microsoft. Så här svarade Spencer:

banjosmashbros

Plötsligt blev en hel rad gamers riktigt glada. I ärlighetens namn så anser jag Banjo och Kazooie vara äkta Nintendo-figurer för att deras plattformsspel till 64:an var så populära och riktigt bra. Hashtagen #BanjoForSmash är rykande het på Twitter och fanservicen är så otroligt stark. Men en ännu mer intressant sak har jag märkt. Att såpass många spelskapare har så stor respekt för Nintendo.

Det är rätt lång tid tills omröstningen är avslutad – i oktober för att vara noggrann – men jag har tänkt ut vilka sju karaktärer jag allra helst skulle kunna rösta fram som DLC-karaktärer. Sju helt olika karaktärer och personligheter som absolut skulle röra om i grytan. Dessa är mina sju val:

nbmnbm

Banjo och Kazooie – Ändå sedan jag läste om att Nintendo utannonserade den här omröstningen så var Banjo och Kazooie några av mina förstahandsval. Efter Phil Spencers uttalande på Twitter så blev det som ett hopp hade tänts. Björnen och fågeln hade ett effektivt rörelseschema i sina plattformsspel, och jag har tänkt ut en perfekt Final Smash: Wonderwing. Ingen skulle ha en chans när de gyllene fjädrarna skulle komma igång.

Simon Belmont

Simon Belmont – först tänkte jag utse Solid Snake som ett förstaval ifrån Konamis sida men jag har tänkt lite. Det har kommit fler spel med Castlevania-hjälten till Nintendos konsoler och visst skulle det vara läckert med den episka striden mellan Konami och Capcom? Simon mot Mega Man. Tanken är svindlande fantastisk. Den heliga korsattacken som Ritcher Belmont anvädner i Rondo Of Blood skulle vara en utmärkt final Smash.

Rayman

Rayman – Efter den där fejkade bilden som visades för nån månad sen blev jag väldigt besviken att det var en bluff. Men Rayman finns som en Trophy i Smash Bros. Varför inte ta steget fullt ut och rösta fram denna karismatiska karaktär? Slåss kan han ju göra, och som en Final Smash hoppas jag på att han sätter sig på den stora myggan och skjuter på all motstånd i deras väg.

King K. Rool

King K. Rool – Han är en av de karaktärer jag alltid har hoppats på att få ta del i fightingserien. Men nej, han har inte fått ta sin del av kakan. Det behövs mer skurkar i Smash Bros, och K. Rool skulle bidra med mycket tyngd och råstyrka. Som en Final Smash skulle han använda den där musköten och peppra sina motståndare med bly.

Sephiroth

Sephiroth – Självklart hoppas jag på en Final Fantasy-karaktär i Smash Bros och faktum är att Nintendo har samarbetat mycket med Square Enix under de senaste åren. Att föreslå en ikonisk skurk ifrån ett Final Fantasy-spel som INTE har dykt upp på en Nintendokonsol må vara ”a longshot” men som jag nämnde i fallet med King K. Rool – fler skurkkaraktärer behövs. Och vilken Final Fantasy-skurk är mer karismatisk och badass än Sephiroth? Kefka är den enda i närheten, men jag tror att Sephiroth passar bättre här. Som en Final Smash skulle han förvandla sig till en ängel  ifrån slutstriden i Final Fantasy VII och använder Shadow Flare!

Scorpion

Scorpion – Okej, det är kanske ett överdrivet val men tänka sig vad Scorpion skulle kunna göra i Smash Bros. Med flera av sina fightingtekniker i Mortal Kombat skulle det ge lite extra krydda. Givetvis får Scorpion tona ned det blodiga eftersom Smash Bros är ett barnvänligt(?) spel. Men jag hoppas verkligen på att få höra ”Get Over Here!” eller ”Come Here!” när han använder sin farliga kedjeattack. Som Final Smash skulle han visa sin Jack Skelington-skalle och börja med ett krafitgt inferno som resulterar i en explosion.

Bayonetta

Bayonetta – Jag röstade på henne på grund av tre anledningar. 1. Hon är otroligt stark och karismatisk kvinnlig karaktär. 2. Hon är praktiskt taget en Nintendo-exklusiv karaktär nu efter Bayonetta 2’s framgångar. 3. Jag ser Super Smash Bros som en sorts godisskål fylld med färgglada, söta godisbitar. Bayonetta vore saltlakritset i den enorma godisskålen! Med en touch av chili. Hennes fightingtekniker i Baynoetta-spelen är minst sagt asgrymma – och tänka sig vad för Final Smash hon kan göra med sitt hår!

Det ska bli riktigt kul att se slutresultatet efter omröstningen – och hur många karaktärer som får ta del i Nintendos enorma fightingsuccé. Vem har du röstat på?

One thought on “De sju DLC-karaktärer som jag hoppas på mest i Super Smash Bros.

  1. Pingback: Fler DLC-karaktärer som jag skulle rösta på i Super Smash Bros. | Man Of Svensätra - en gamertecknare med hjärtat på rätt ställe

Kommentera

