Spel som jag vill se och spel som jag inte vill se i E3 2015.


E3-2015

Det är snart dags för årets största spelmässa, E3. 16-18 juni ska eliten av spelskapare visa upp framtidens titlar i Los Angeles.

Jag är som vanligt väldigt nyfiken på vad alla spelskapare ska visa upp. Det ryktas en hel del om vissa spel redan innan mässan visserligen, så det ska bli intressant att se om dessa rykten bekräftas. Sony, Microsoft och Nintendos konsoler kommer alla att få nya titlar och vi får se vad tredjepartstillverkarna hittar på denna gång.

I det här inlägget listar jag kort om vad jag hoppas på ska visas upp under E3, men också det jag inte hoppas på under mässans gång. Blå text betyder det jag hoppas på, röd text betyder det jag inte vill se.

MarioMaker610

Nintendo:

  • Ett nytt Metroid. Oavsett om det är ett läckert Retro Studio-spel eller ett gammalt hederligt 2D-lir så är det dags för Samus Aran att komma tillbaka.
  • Mer om Mario Maker. Spelet är beräknat att komma ut i september, så det vore kul att se mer ifrån detta efterlängtade spel.
  • Mer om det nya Legend Of Zelda. Eftersom det spelet blir försenat så skulle det kännas skönt med lite mer videos ifrån det här stora spelet.
  • Mer spel till Wii U i överhuvudtaget ifrån Nintendos sida. Som förväntat är tredjepartsstödet väldigt uselt, så Nintendo måste kämpa hårt.
  • En önskedröm visserligen, men jag vill faktiskt se ett Luigi’s Mansion 3 till Wii U.
  • Jag vill helst inte se så mycket om Nintendo 3DS. Ibland känns det som att Nintendo koncentrerar sig mer på den bärbara konsolen än deras stationära.
  • Pokémon. Lugn i stormen nu.

From Software:

  • Dark Souls III. Ryktena sprider sig som en löpeld. Kom igen nu, visa upp spelet på mässan!

2809263-1424111573-4

Crystal Dynamics:

  • Att företaget slänger in ett releasedatum för Rise Of The Tomb Raider till PS4 också. Konsolexklusivitet suger. Vill också se mer av Laras nya äventyr.

Rockstar:

  • Ett nytt Red Dead. Det har gått flera år, och Red Dead Redemption är av de allra bästa spelen någonsin. En uppföljare vore guld!
  • Grand Theft Auto VI kan faktiskt vänta ett tag. Folk har fullt upp med Grand Theft Auto V dessutom.

Konami:

  • Att Konami ångrar sig och återupplivar Silent Hills. Men det lär tyvärr inte hända.

Bethesda:

  • Ett releasedatum för Fallout 4 vore mysigt.

Ubisoft:

  • Ett nytt Rayman-spel och att Wii U faktiskt får ett spel ifrån spelföretaget denna gång.
  • Ytterligare mer Assassin’s Creed. Assassin’s Creed Syndicate kommer redan ut i oktober, så att redan utannonsera fler kommande titlar i detta nu vore som att äta för mycket motti. (nävgröt, googla det)

Activision:

  • Vad kommer mässans förmodade utannonserade Call Of Duty att heta? Det bryr jag mig inte ett skit om.

Square Enix:

  • Bravely Second kommer till Nintendo 3DS, men det vore riktigt kul om att företaget utannonserar ett Bravely-spel till Wii U.
  • Final Fantasy VII HD Remake. Kom igen, Square Enix. Få mig att vilja spela spelet.
  • Inget mer ifrån Final Fantasy XIII. Det räcker.

Star-Wars-Battlefront-_4-17_A

EA/Dice/Bioware:

  • Star Wars: Battlefront. Jag blir mer och mer peppad inför det här spelet, och om E3 visar upp mer ifrån det kommande Star Wars-spelet så kommer jag att skita på mig av ren glädje.
  • Mass Effect 4. När jag hörde musiken i förra årets E3 så fick jag gåshud.
  • NHL 16. Why not? Hockey är bäst som tv-spel.
  • FIFA 16. Det kommer garanterat. Men det intresserar mig inte.

Capcom:

  • Resident Evil Zero HD Remastered är på g, men det jag allra helst vill se är en rejäl reboot av mästerverket Resident Evil 2.
  • Att Capcom säger att Mega Man ska komma tillbaka.
  • Om ett Resident Evil 7 ska komma så hoppas jag att Capcom hittar tillbaks till det som gjorde de föregående spelen så bra och inte göra det övertrampet som Resident Evil 6 gjorde. Mer skräck och mindre action.

Summer_Camp_Screenshot_1

Övrigt:

  • Att spelföretaget Gun Media visar upp Friday The 13th-inspirerade skräckspelet Summer Camp. Många personer som har varit inblandade i första Friday The 13th-filmen är med och hjälper till med spelets utveckling. På tal om Friday The 13th, så kommer det att komma ett spel med Jason Voorhees för första gången på dryga 20 år. Det vore ju guld om Summer Camp bytte namn till just Friday The 13th. Varför? För det visuella, musiken och spelets upplägg är skrämmande likt de gamla filmerna.
  •  Att Playtonic Games skulle visa upp något kort om Yokka-Laylee.
  • Att något spelföretag köper Rune Factory-märket och släpper ut ett nytt spel i denna underbara spelserie.
  • Okej att många stortitlar inte kommer ut till Wii U eftersom konsolen inte har samma kraft som Playstation 4 och XBOX One, men då kan väl för tusan tredjepartstillverkarna göra andra spel till Nintendos stationära konsol? Det ser väldigt konstigt ut när vissa speltillverkare till och med släpper ut spel till Playstation 3 och XBOX 360 fortfarande och dissar Wii U. Sluta med den här löjliga mobbningen. Ja, för det är ren och skär mobbing.

 

Hur det än nu blir, så vet jag en sak. E3 kommer att bli riktigt intressant. Vad är du mest peppad för att få se?

Kommentera

