Jag har fått Until Dawn som present!


Plötsligt händer det.

Jag läste om gamervänners entusiasm för Playstation 4-spelet Until Dawn, och när jag kollade in trailern blev jag lite avis på dom som spelade det. Until Dawn såg så riktigt spännande ut, och det verkade vara ett spel för mig.

Men tv-spel är dyra. Tre stora spel kommer i en period av två veckor, och dessa spel är:

Until Dawn, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain och Super Mario Maker.

Jag lade upp ett foto på Instagram där jag nämnde att jag var intresserad av Until Dawn och MGSV men tänkte vänta med dessa spel för som sagt, spel är dyra. Dessutom väntar jag ju på Super Mario Maker. Men en dag tänker jag spela de andra två spelen, skrev jag då.

Sen hände det något intressant.

En kvinnlig spelskribent (jag skriver inte vem det är i blogginlägget) skrev en kommentar till mig via Instagram att hon hade skickat en present till mig. Varför? Jo, för att jag har stöttat henne eftersom hon har fått så mycket skit och andra hemskheter påg rund av att hon är en kvinna som skriver om spel i en mansdominerad bransch. Det är ju självklart att kvinnor ska få skriva om spel, tycker jag. Varför blir en del så förbannade över detta? Skitlöjligt tycker jag.

Hennes rara gest var verkligen oväntad, och det hade hon inte behövt göra heller. Men jag tackade så jättemycket för att hon skickade något till mig. Jag var naturligtvis nyfiken på vad hon hade skickat, och när jag kom hem efter jobbet igår såg jag ett paket som såg intressant ut.

Jag slet upp paketet.

Och så blev mina ögon stora som bowlingklot.

Det här fick jag:

Until Dawn! Hallelujah!

Until Dawn! Hallelujah!

Hon hade skickat Until Dawn till mig!

Jag blev verkligen eld och lågor, och faktiskt lite tårögd dessutom.Men gud, inte trodde jag att hon skulle skicka ett spel till mig!

Hon måste ha läst inlägget jag skrev om Until Dawn och MGSV på Instagram.

Men jag blev så otroligt glad, och jag tackade henne så otroligt mycket.

Igår kväll startade jag Until Dawn! Jag satt med det i drygt tre timmar! Vad tyckte jag om det? Jag kan inte avslöja för mycket, men det här kan jag säga:

Until Dawn är så spännande och jävla snyggt! Men jag berättar mer om detta i en kommande recension!

Tack, du snälla och underbara kvinnliga spelskribent som har skickat denna ljuvliga gåva till mig!

Plötsligt händer det.

Titelskärmen av Until Dawn, som jag fotade via Instagram. Det lustiga är att jag inte såg den välta dockvagnen och dockan i när jag tog fotot....

Titelskärmen av Until Dawn, som jag fotade via Instagram. Det lustiga är att jag inte såg den välta dockvagnen och dockan i när jag tog fotot….

One thought on “Jag har fått Until Dawn som present!

  1. Pingback: Recension: Until Dawn. | Man Of Svensätra - en gamertecknare med hjärtat på rätt ställe

Kommentera

