Nästa projekt: Jerrys 30 favorittv-serier.


Jag har haft topplistor med mina 60 favoritartister, mina 100 favoritfilmer, mina 100 favoritspel och senast mina 200 favoritspelsmusikstycken.

Nu är tiden kommen för nästa stora projekt:

Jerrys 30 favorittv-serier.

Under oktobers tid ska jag precis som tidigare (förutom spelmusiken) räkna neråt till min absoluta tv-serie, och givetvis ska jag skriva en motivering till varför jag har valt just denna serie.

Varför gör jag en sån här lista?

Få se här. Mina motiv när det gällde de tidigare topplistorna var i stil med att jag till exempel har spelat tv-spel i snart 30 år, att jag är 35 år gammal eller för helt andra anledningar. Anledningen när det gäller tv-serier är att jag tycker att tv-serier är på rejäl frammarsch. Det liksom exploderar en hel del tv-serier just nu och många av dom är bättre än dagens filmer.

Såklart har jag sett en del serier under min livstid och det är kul att blicka tillbaks i backspegeln. Håller gamla serier ännu?

Vissa, i alla fall.

Jag har skrivit upp så många serier som jag kan komma på som jag har sett. Kvalitén på serierna och skillnaderna är verkligen varierande. Sedan jämför jag serier med varandra och körde en utslagning tills det blev 30 olika tv-serier kvar på topp 30. Men det var riktigt svårt.

Sen har jag missat en hel del serier under åren, särskilt de senaste tio. Men det hindrar mig inte att göra denna lista. Om tio år kommer med största sannolikhet denna lista att se annorlunda ut, men det är det nu som gäller.

Jag har tänkt att köra igång med nedräkningen på torsdagen den 1:a oktober, men jag ska faktiskt tjuvstarta redan imorgon!

Hoppas att ni ser fram emot denna nedräkning. Det gör jag!

Jerrys 30 favorittv-serier genom tiderna

Kommentera

