Inför Gamex/Comic-Con 2015. Vad jag längtar att få göra på mässan.


Det var två år sedan sist, men snart ska jag besöka spelmässan Gamex igen.

Det har hänt en del sedan jag var där senast. Det största är att Gamex har blivit Comic-Con – den största fiktionsmässan som omger sig av tv-spel, tv-serier, film och cosplay. Lokal har också bytts sedan jag var där sist. Förut var det i Kista, men nu är det i Friends Arena.

Förväntningarna är skyhöga och det finns så mycket jag vill provspela och få uppleva under de tre dagarna som mässan utspelas.
30 oktober – 1 november är det förresten ifall ni undrar.

Det här är rena måsten under Comic-Con:

* Att få träffa världens främsta cosplay-artist; Yaya Han. Hon ska dels vara domare i cosplay-tävlingen och också signera autografer.
* Spela EA’S storslagna spel Star Wars: Battlefront. Jag hann inte spela betan som var nyligen men nu ska jag sätta tänderna i kampen mot Imperiet – eller mot rebellerna.
* Dark Souls III för tusan! Att få spela denna efterlängtade uppföljare är ett måste.
* Se liveshowen med P3 Spel – sist var det ju kanonbra.
* Rise Of The Tomb Raider – även om jag inte har en Xbox One så måste jag ju testa uppföljaren till Lara Croft mästerliga återkomst.
* Batman v Superman. Detta kan bli intressant!
* Självklart träffa andra gamers som besöker mässan!
Plus mycket mer. Typ shoppande eventuellt. Men en sak är säkert: Det här ska bli skitkul!
Vi syns på mässan! Jag ska rapportera mina upplevelser under helgen.

image

Kommentera

