Gamex / Comic-Con : Day One.


Första dagen under Gamex / Comic-Con var synnerhet en dag jag sent ska glömma.

Friends Arena känns mer rejäl än vad jag trodde från början. Efter att ha tagit sig dit (som var svårt för de bygger om mitt i stan plus att jag inte varit i de trakterna förut) så cirkulerade jag det stora mässgolvet.

Det är mycket försäljare i år och det är häftiga ting som de säljer. Det som är hetast är tveklöst Star Wars i och med att Star Wars Episode VII – The Force Awakens kommer snart inom en kort framtid.

Idag har jag inte hunnit spela så värst mycket, men ett par spel blev det.
Dark Souls III är precis så svårt som jag vill ha det. Jag är van med föregångaren och Bloodborne så kontrollen och dynamiken är intakt. Ser mycket fram emot att få spela hela Dark Souls III nästa år.
Rise Of The Tomb Raider är en av de spel jag längtar efter allra mest, och jag fick testa det till Xbox One. Precis som förväntat är det fruktansvärt spännande och Lara Croft är helt enastående. Nu har jag ingen Xbox One så jag får vänta i ett år tills det kommer till Playstation 4. Xbox One-versionen kommer den 13 november – passa på att skaffa det!

Världsstjärnan och cosplay-artisten Yaya Han var med i en frågepanel där hon svarade på folks frågor.  Jag måste säga att det var fascinerande att få lyssna på när hon träffade George R.R. Martin (författaren till Game Of Thrones), vilken cosplaydräkt hon haft jobbigast med, om hennes insiprationer och så vidare.
Efter ett par timmar så var det dags för Yaya Han att skriva autografer och ta bilder med sina fans. Jag tog med mig det porträtt av Yaha Han som jag ritade förra året och gav den till henne. Hon blev väldigt glad och jag tyckte att hon var otroligt vänlig. Jag fick en signerad bild och ett fotografi taget tillsammans. Vilken underbar person.

På tal om cosplay, så är jag riktigt fascinerad av folks fantasi och kreativitet när det gäller cosplaydräkter. Allt från Lara Croft till en kvinnlig Pyramid Head från Silent Hill. Helgrymt.

Jag träffade några gamers på mässan idag, bland annat Robin och Filippa från Par I Pixlar (underbart trevliga!) och Fenjima från Feber.se. Folk är verkligen pratglada och så vänliga. Det är kul att prata med andra som delar samma passion som mig.

Imorgon ska jag försöka spela mer. Målet är att testa Star Wars : Battlefront eftersom kön var grymt lång idag.

Vi hörs imorgon! Här är bilder från dagen.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Kommentera

