Gamex / Comic-Con: Day Three och slutvärderingar.


Först tvekade jag eftersom lördagen blev så intensiv på grund av den enorma folkmassan.
Men jag beslutade mig för att gå på Gamex / Comic-Con för tredje gången denna helg. Jag kände att jag verkligen behövde spela.

Först gjorde jag som igår, kutade vid öppningsdags direkt till Star Wars: Battlefront. Jag behövde en revansch för förlusten igår. Idag var jag åter med i Imperiet och den här gången sopade mitt lag rebellavskummen till stjärnstoft. Det var en enorm känsla att få styra en AT-AT. Härligt! Nu längtar jag efter det färdiga spelet i november.

Jag hade hört mycket lovande om Mirror’s Edge: Catalyst och jag tänkte; varför inte? Först fick man se en video på 15 minuter och sen spela i 15 minuter och vilket fantastiskt spel detta kommer att bli. Jag spelade inte föregångaren, men jag vill absolut spela Mirror’s Edge : Catalyst när det kommer i februari 2016. Det var stilfullt vackert och enkelt att förstå.

Självklart blev det en omgång Dark Souls III – det mest spelade spelet för mig på mässan, haha.

Sista spelet jag spelade var Tom Clansy’s The Division. Det var tre stycken 3-mannalag som skulle kämpa om att skicka loot med en helikopter och det var faktiskt ett riktigt bra actionlir. Bättre än vad jag förväntade mig. Ubisoft har något på g här. Vilket lag vann?  Ja, gissa. 😉

Sen blev det inget mer spelande. Det blev en kort dag och det var en lugnare dag än de andra två dagarna. Ett fint avslut på Gamex / Comic-Con för i år.

Nu ska jag värdera alla tre dagarna under mässan.
Friends Arena är en jättestor arena, och jag undrar varför de inte kunde bredda ut mässan lite. Vid ett par ställen var det omöjligt att ta sig fram. En annan sak som en person sa till mig: De borde ha haft spel (Gamex) på ena sidan av arenan och Comic-Con på andra sidan.
Det var mycket mer försäljare på denna mässa och det fanns så mycket man ville ha. Men håll i plånboken, det är mitt råd. Särskilt när det gäller mat. Idag köpte jag inget.
Spelmässigt kändes det som att det var mindre spel på mässan i år, Sony lyste med sin frånvaro. Men det berodde på deras event i Paris antar jag. Microsoft dominerade i år, och de skötte det bra.

Betyg för alla upplevelser jag haft alla tre dagarna:
Bäst på mässan – 5 poäng av 5:
* Mötet med Yaya Han. Hennes charm, glädje och givmildhet fick mig att minnas denna helg väldigt länge.
* Att få träffa härliga gamers. Anna från RPGaiden, Par i Pixlar, Fenjima och många fler. Vilka underbara människor.
* Mirror’s Edge: Catalyst. Det kommer bli ett av år 2016’s bästa spel. Tro mig.
* Star Wars: Battlefront. Att vinna en episk strid vid andra försöket var guld värt.
* Dark Souls III. Precis så jävligt som jag hade hoppats på.

4 poäng av 5:
* The Division. Klart en överraskning.
* Rise Of The Tomb Raider. Helt klart fantastiskt. Men att vänta ett helt år på spelet pga tidsexklusivitet drar tyvärr ner betyget.
* Alla som cosplayar är helt fantasirika och lägger mycket tid och energi på sina dräkter.

3 poäng av 5:
* Shoppandet var kul men många ställen var sjukt dyra på sina varor.
* Mighty No.9 var läckert och kändes nostalgiskt. Men lite laggig kontroll och att bilden frös till gjorde mig lite ledsen.

2 poäng av 5:
* Tales Of Zestiria var något som jag gärna vilja spela. Men ett rollspel ska avnjutas i lugn och ro. Inte på en stimmig mässa. Dock fick jag bra intryck av spelet.

1 poäng av 5: (underkänt)
* Varför användes inte hela arenan för utställningarna? Den hemska trängseln – särskilt på lördagen – var hemsk.

I slutskedet så blev det här en kul helg och jag ser fram emot nästa år. Jag avslutar med bilder jag tagit idag.
Tack för mig!

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

4 thoughts on “Gamex / Comic-Con: Day Three och slutvärderingar.

  1. Var det lite mindre folk än igår? Besöket på Gamex tog verkligen musten ur en. 😄 Men roligt var det! Kul att du hunnit spela så mycket. Jag provade ju inga spel (förutom Project Catnip) och Becca fick ju heller ingen ro när hon skulle prova Zestiria på grund av att folk trängdes så. Nåja, hon har fått ett ex av mig så hon kan spela det hemma sen i lugn och ro. 🙂
    Hehe, håll i plånboken ja… Det var ju min tanke också men sen vet vi ju hur det gick med den saken. ;D

    • Jag reagerade precis som Becca när jag spelade Zestiria – och det är inte alls trevligt på grund av den tunga folkmassan.
      Tja, det är svårt att hålla i plånboken när det finns så mycket. Men du köpte jättefina saker. 😀

  2. Jättekul att du har haft en så bra helg! 🙂 …och så tycker jag nog att bovärdinnan förtjänar 5 av 5 i betyg! 😉 Eller hur? 😉

Kommentera

